| کد خبر: 213103 |

کاهش ۵۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۸۲ هزار و ۶۹۳ نفر مسافر در ۲ ماه نخست امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۵۶ درصد کاهش داشت.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۸۲ هزار و ۶۹۳ نفر مسافر در ۲ ماه نخست امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۵۶ درصد کاهش داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، مهدی گرجی افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۷۰۳ مسافر به استان وارد و ۲۹ هزار و ۷۶ مسافر از استان خارج شدند همچنین ۱۳۰ هزار و ۹۱۵ نفر مسافر درون استان جابه‌جا شده‌اند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوعیت و محدودیت‌های خدمات دهی در مسیرهای مختلف انجام شده که میزان جابه‌جایی مسافر وارد شده به استان، مسافر خارج شده و جابه‌جایی داخل استان به ترتیب با کاهش ۵.۷۹، ۷۸ و ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر مربوط به مرکز استان با تعداد ۳۹ هزار و ۵۴۶ نفر و کمترین سهم جابه‌جایی مسافر مربوط به شهرستان خوسف با تعداد ۷۳۴ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۱۴ نفر راننده در این بخش شاغل هستند و ۲۳۲ دستگاه سواری کرایه با عمر ۱۰.۶۲ سال، ۱۱۸ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۳.۳۵ سال و ۲۵۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۳.۶۱ سال کار جابه‌جایی مسافران از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

گرجی تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت، امکان صدور بلیت از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل به نشانی www.payaneha.com ، امکان تهیه بلیت از طریق دفاتر پیشخوان و دفاتر آژانس‌های مسافرتی فراهم شده است.

وی افزود: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.