| کد خبر: 222231 |

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

هزار و ۷۶۷کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیاز به اتقاء دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۴۲۲ کیلومتر از این راه‌ها در اولویت نخست، یک هزار و ۲۸ کیلومتر در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم قرار دارد.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۴۲۲ کیلومتر از این راه‌ها در اولویت نخست، یک هزار و ۲۸ کیلومتر در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آمار و ارقام مربوط به احداث راهها اظهار کرد: این آمار در سطح استان اصفهان به این قرار است که تا پایان سال ۱۳۹۹ طول آزادراه‌های استان اصفهان به حدود ۴۸۰ کیلومتر،  طول بزرگراه‌ها به دو هزار ۱۷۴ کیلومتر، طول راه‌های اصلی به دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر و طول راه‌های فرعی به یک‌هزار و ۸۵ کیلومتر رسیده است.  

وی افزود: در کنار این راه‌ها و به غیر از راه‌هایی که در حال حاضر احداث آنها را در دست اجرا داریم حدود یک هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان نیاز به ارتقاء دارد، که در جریان آن باید راه‌ روستایی به فرعی، راه فرعی به راه اصلی و راه اصلی به راه بزرگراهی تبدیل شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: این اداره‌کل اقدام به اولویت‌بندی ارتقاء راهها نموده است که این اولویت بر اساس میزان ترافیک در محور و تعداد وقوع حوادث در آنها درجه‌بندی می‌شود. لذا اولویت درجه یک برای ما شامل آن راه‌هایی است که در زمان کوتاه‌تری باید به فکر ساخت و ارتقاء آن باشیم.  

وی ادامه داد: براساس اولویت‌بندی ۴۲۲ کیلومتر از محورها در اولویت درجه یک است که نیاز به اقدام فوری و در سال‌های نزدیک دارد، یک هزار و ۲۸ کیلومتر در اولویت درجه دو و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت درجه سه است.  

شاهسوندی اذعان داشت: بطور مثال محور تیران-چادگان که بخشی از آن در دست اجرا است به علت وقوع بیشترین تصادفات و محور کوهستانی سمیرم-حنا به سمت پادنا با سطح سرویس دهی بالا، اولویت درجه یک در سطح استان محسوب می‌شوند که برای اجرای این محورها نیاز به سیر مراحلی همچون اخذ مجوز ماده ۲۳، تامین اعتبار و سایر مراحل قانونی است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.