| کد خبر: 208575 |

آسیب ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیل اخیر

معاون سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اعلام‌کرد: وقوع سیل اخیر موجب بروز خسارات در ۹ هزار و ۹۳۴ کیلومتر از راه‌های کشور شد و ۸۸۶ دستگاه پل و ابنیه فنی جاده‌ها را تخریب کرد.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اعلام‌کرد: وقوع سیل اخیر موجب بروز خسارات در ۹ هزار و ۹۳۴ کیلومتر از راه‌های کشور شد و ۸۸۶ دستگاه پل و ابنیه فنی جاده‌ها را تخریب کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، رضا اکبری؛ معاون راهداری این سازمان با اشاره به اینکه سیل اخیر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده‌های کشور وارد کرده است، افزود: از ابتدای وقوع سیل در کشور، ۵۷۶ محور به طول ۹هزارو ۹۳۴  کیلومتر از شبکه جاده‌ای و راه‌های ارتباطی آسیب دیدند این درحالی است که ۱۹ استان درگیر سیل شدند و در۱۱ استان بیشترین خسارات وارده به راه‌ها وجود دارد.

وی گفت: با تلاش و همت راهداران تاکنون بسیاری از راه‌های اصلی، شریانی و غیر شریانی آسیب دیده، بازگشایی شده است و اکنون تنها در محورهای شریانی شهداد- نهبندان، خرم آباد- پلدختر و خلخال- اسالم انسداد وجود دارد این در حالی است که محور غیر شریانی رودبار- کهنوج نیز در دست بازسازی و بازگشایی است.

به گفته اکبری در جریان بازسازی و بازگشایی محورهای آسیب دیده در سیل اخیر یک هزار۷۷۰ نفر از راهداران تلاشگر با استفاده از یک هزار۱۸۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری فعالیت داشتند و با تلاش شبانه روزی اقدام به ریزش برداری، پاکسازی و لایروبی راه‌ها به طول ۸۶ هزارو ۶۷۰ کیلومتر کرده‌اند.

وی گفت: در حوزه راه‌های روستایی، تا کنون ۹۰۱ محور بازگشایی شده و بازگشایی ۴۵ محور باقیمانده نیز در دست اقدام است.

معاون راهداری با اشاره به انسداد برخی از محور اصلی از جاده‌های کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در برخی از استان‌ها مقامات محلی استانی و قضایی تصمیم به انسداد برخی از جاده‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌اند که برای برخی از این محورها مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: تعدادی از این مسیرها از داخل شهر می‌گذرد و مقامات محلی برای کاهش ارتباط مسافران با بومیان این شهرها اقدام به انسداد برخی از این جاده‌ها کرده‌اند اما تمام این مسیرهای مسدود شده برای بومیان باز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.