| کد خبر: 203527 |

آماده‌باش ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهداری در سراسر راه‌های کشور/ محور‌های شمالی کشور باز است

یک مقام مسئول در راهداری گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهدار با توجه به آغاز طرح زمستانی در سراسر کشور در آماده باش است.

تین نیوز

یک مقام مسئول در راهداری گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهدار با توجه به آغاز طرح زمستانی در سراسر کشور در آماده باش است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با بیان اینکه محورهای اصلی و فرعی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و بارش شدید باران مسدود شده است، گفت: چند محور فرعی و حدود ۵ محور اصلی در جاده‌های مسیر هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دلیل بارش شدید باران مسدود شده، اما محور‌های جایگزینی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.

او با اشاره به اینکه در صورتی که سطح آب کمی فروکش کند و مقداری از حجم بارش‌ها کاسته شود مسیرها بازسازی و برای تردد خودروها بازگشایی می‌شود.

رودباری بیان کرد: راهداران آماده هستند اما در این حوزه کار خاصی نمی‌توان انجام داد و باید آب فروکش کند، در حال حاضر محورهای بندر لنگه به بندر خمیر و میناب به جاسک جزو محورهای اصلی مسدود است و محور رودبار ـ ایرانشهر، نیک‌شهر ـ بنت، رودبار ـ ایرانشهر و چند مسیر دیگر از محورهای غیرشریانی مسدود است.َ

او با اشاره به اینکه به جز محورهای جنوبی کشور هیچ محور مسدود شده‌ای نداریم، افزود: تنها یک محور در کهکیلویه و بویر احمد مسدود است که به زودی این محور هم باز می‌شود اما تمامی محورهای شمالی کشور از جمله محور چالوس، هراز، فیروزکوه با توجه به بارش باران باز است.

رودباری تأکید کرد: هم‌اکنون بارش پراکنده‌ای در چالوس و هراز وجود دارد اما باتوجه به آماده باش کامل نیروهای کامل راهداری این محورها مسدود نخواهند شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات از آماده‌باش کامل تمامی نیرو‌های راهداری در طرح زمستانی از چهارشنبه ۱۸ دی ماه خبر داد و گفت: ۹۴۰ پایگاه راهداری و ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهداری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات در سراسر کشور برای افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و نیرو‌های راهداری در آماده‌باش کامل هستند.

او بیان کرد: فردا از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و ما با بهتر شدن وضعیت هوا بازسازی، ترمیم جاده‌ها و هرگونه نیازی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز انجام خواهیم داد.

او گفت: ۸۰۰دوربین نظارت تصویری در محور‌های شریانی کشور، تصاویر لحظه‌ای راه‌ها را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

رودباری تأکید کرد: بر اثر بارش باران و ریزش تونل هیچ کشته‌ای در این محور‌ها نداشته‌ایم و تمامی این شایعات را به صورت کامل تکذیب می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.