| کد خبر: 186252 |

مدیرکل راهداری لرستان:

بازگشایی راه‌های روستایی لرستان تا ۲ هفته دیگر

راه دسترسی ۴۴ روستای سیل‌زده قطع است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به مسدود بودن راه ۴۴ روستای سیل‌زده این استان، گفت: راه ۹۰ درصد این تعداد روستا تا دو هفته آینده باز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازمهر، عباس شرفی در سخنانی اظهار داشت: از مجموع ۸۷۰ روستایی که راه ارتباطی آنها در سیل مسدود شده بود، راه ۸۲۶ روستا تاکنون بازگشایی شده است و راه ۹۰ درصد از ۴۴ روستای باقی مانده نیز تا دو هفته آینده باز می‌شود.

وی، گفت: در دو ماه اخیر سه بارش شدید در لرستان اتفاق افتاد، علیرغم اینکه راهداری تمام اقدامات لازم را برای حفظ پل‌ها و لایروبی آبروها انجام داده بود به علت شدت بارش‌ها در سیل پنجم و ششم فروردین و بالا بودن دبی رودخانه‌ها به حد ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه در تاریخ دوازدهم فروردین خسارت زیادی به زیرساخت‌های استان وارد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، افزود: در این سیل راه ارتباطی ۸۷۰ روستا مسدود شد، ارتباط زمین پلدختر و معمولان به طور کامل قطع شد، اما بعد از یک روز با تلاش راهداری مسیر آزاد راه - پلدختر از طریق گردنه» دهلیج» برقرار و راه ارتباطی معمولان نیز از آزاد راه و محور «چولهول» باز شد.

شرفی، در خصوص نصب پل‌های فلزی موقت، گفت: در مجموع ۱۰ پل فلزی برای ارتباط موقت روستاهای استان مورد نیاز است که تا کنون با کمک استان‌های یزد، همدان، قم، زنجان و دیگر استان‌ها، تعداد هفت دستگاه از این پل‌های خرپایی به استان وارد و عملیات نصب آنها با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، با توجه به اینکه برخی از این پل‌ها نیاز به پایه دارند زمان بیشتری برای نصب نیاز است که همکاران راهدار در تلاش برای تسریع در نصب این پل‌ها و برقراری ارتباط روستاهای حاشیه رودخانه کشکان هستند.

وی، گفت: سازمان راهداری برای هر متر مربع از پل‌های مذکور ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است و در مجموع تا کنون ۳۲ میلیارد تومان در این رابطه صرف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.