| کد خبر: 183151 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

◄ 30 مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی استان کرمان آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی

مجتمع‌های خدماتی - رفاهی ، مجموعه‌هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات موردنیاز رانندگان و سرنشینان در جاده‌های ارتباطی کشور احداث‌شده است و این مجتمع‌ها دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.

تین نیوز

استان کرمان  13 هزار و 191 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 56 کیلومتر آزادراه،  یک هزار و 728 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 933 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 688 کیلومتر راه فرعی است  که در این راستا تعداد 30 باب مجتمع خدماتی رفاهی – بین‌راهی در حال بهره‌برداری آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

سید علی حاج سید علی خانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب گفت: مجتمع‌های خدماتی - رفاهی ، مجموعه‌هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات موردنیاز رانندگان و سرنشینان در جاده‌های ارتباطی کشور احداث‌شده است و این مجتمع‌ها دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.

حاج سید علیخانی با اشاره به تحلیل‌های انجام‌شده بر روی آمار تصادفات گفت: بیش از نیمی از سوانح جاده‌ای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان است.رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمی‌شوند و برای کاهش تصادف جاده‌ای، احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی می‌تواند نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای داشته باشد.

وی افزود: فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب ،جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز آن‌ها در یک مکان ،ارتقای ایمنی و ترافیک ، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها از طریق کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و قطع جریان ترافیک با احداث راه‌های دسترسی استاندارد، فراهم‌سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن ،ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال‌زایی ،کاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران ،امکان اعمال مدیریت متمرکز و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی و رفاهی از مهم‌ترین اهداف احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی است.

حاج سید علیخانی تصریح کرد: بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، مساجد بین‌راهی از جمله مکان‌های مورد بازدید توسط توسط کمیته نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی  شامل نمایندگان ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، علوم پزشکی ، فرمانداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان می باشد که باهدف شناسایی نواقص موجود و ارائه راهکارها و دستورالعمل‌های لازم جهت رفع نقص به متولیان آن‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به سامانه 141 اطلاعات راه‌ها، از مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات‌رسانی مجتمع‌های بین‌راهی، مراتب را از طریق  شماره سامانه پیامکی 10000341 به روابط عمومی این اداره‌کل اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.