مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان اعلام کرد:
◄ 30 مجتمع خدماتی – رفاهی بینراهی استان کرمان آماده خدماترسانی به مسافران نوروزی
مجتمعهای خدماتی - رفاهی ، مجموعههایی هستند که به منظور تمرکز خدمات موردنیاز رانندگان و سرنشینان در جادههای ارتباطی کشور احداثشده است و این مجتمعها دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.
استان کرمان 13 هزار و 191 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 56 کیلومتر آزادراه، یک هزار و 728 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 933 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 688 کیلومتر راه فرعی است که در این راستا تعداد 30 باب مجتمع خدماتی رفاهی – بینراهی در حال بهرهبرداری آماده خدماترسانی به مسافران نوروزی هستند.
سید علی حاج سید علی خانی مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان با بیان این مطلب گفت: مجتمعهای خدماتی - رفاهی ، مجموعههایی هستند که به منظور تمرکز خدمات موردنیاز رانندگان و سرنشینان در جادههای ارتباطی کشور احداثشده است و این مجتمعها دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.
حاج سید علیخانی با اشاره به تحلیلهای انجامشده بر روی آمار تصادفات گفت: بیش از نیمی از سوانح جادهای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خوابآلودگی رانندگان است.رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمیشوند و برای کاهش تصادف جادهای، احداث مجتمعهای خدماتی - رفاهی بینراهی میتواند نقش مهمی در کاهش سوانح جادهای داشته باشد.
وی افزود: فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب ،جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جادهها و تمرکز آنها در یک مکان ،ارتقای ایمنی و ترافیک ، کاهش میزان تصادفات جادهای و افزایش ضریب ایمنی جادهها از طریق کاهش مزاحمتهای ترافیکی و قطع جریان ترافیک با احداث راههای دسترسی استاندارد، فراهمسازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن ،ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی ،کاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران ،امکان اعمال مدیریت متمرکز و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعههای خدماتی و رفاهی از مهمترین اهداف احداث مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی است.
حاج سید علیخانی تصریح کرد: بازدید از مجتمعهای خدماتی رفاهی، رستورانها، پمپبنزینها، مساجد بینراهی از جمله مکانهای مورد بازدید توسط توسط کمیته نظارت بر عملکرد مجتمعهای خدماتی رفاهی شامل نمایندگان ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای، میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، علوم پزشکی ، فرمانداری و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان می باشد که باهدف شناسایی نواقص موجود و ارائه راهکارها و دستورالعملهای لازم جهت رفع نقص به متولیان آنها صورت میپذیرد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان با اشاره به سامانه 141 اطلاعات راهها، از مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدماترسانی مجتمعهای بینراهی، مراتب را از طریق شماره سامانه پیامکی 10000341 به روابط عمومی این ادارهکل اطلاع دهند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.