| کد خبر: 178333 |

◄ نشست هم‌اندیشی راهداری زمستانی منطقه‌ای شمال غرب استان کرمان

نشست هم‌اندیشی روسای ستادی و ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های شمال غرب استان کرمان برگزار شد.

تین نیوز

با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ادارات وکارشناسان ستادی و پلیس‌راه سیرجان به میزبانی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی مدیر کل راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان در این نشست گفت: شهرستان سیرجان با وسعت زیادی که دارد و با توجه به‌قرار گرفتن در تقاطع محورهای مواصلاتی تهران – بندرعباس- شیراز، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حاج سیدعلیخانی افزود: مسئولیت‌های راهداری به گونه‌ای است که همیشه حضور راهداران در جاده‌ها الزامی است، هرچند محدودیت‌های اعتباری مانع انجام فعالیت‌های راهداری شده  اما مدیریت صحیح و انجام طرح‌ها و برنامه‌های راهداری در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه توانسته تا حدودی از بروز مشکلات جلوگیری کند و این امر بایستی توسط روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها تداوم داشته باشد.

 مهدی کیفوری معاون حمل‌ونقل این اداره‌کل نیز گفت: وضعیت خوبی را در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر در شهرستان سیرجان داریم، حمل‌ونقل مسافر در هشت‌ماهه گذشته از 290 هزار مسافر در مقایسه با سال گذشته به 324 هزار نفر رسیده که رشد  12 درصدی را به دنبال داشته است و در شهرستان انار نیز بر اساس آمار استخراج‌شده از سیستم های تردد شمار، میزان تردد بر روی جاده‌های اصلی 16 هزار و 455 وسیله نقلیه بوده که بیشترین تردد استان را به خود اختصاص داده است.

علیرضا رضایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سیرجان با اشاره به الزام انجام روکش آسفالت در برخی از جاده‌های این شهرستان گفت: در انتهای حوزه استحفاظی سیرجان – بندر عباس، حدود چهارکیلومتر وضعیتی ناایمن دارد که علاوه بر کاهش شدید ایمنی تردد موجب صدمه زدن به وسایل نقلیه به‌ویژه کامیون‌های حامل بار نیز گردیده لذا روکش آسفالت در این محدوده بشدت احساس می‌شود.

مهندس رضایی در ادامه افزود: هرچند انجام رو کش آسفالت در این نقطه و چند نقطه دیگر در محورهای اصلی و ترانزیتی  شهرستان سیرجان جزو وظایف تعهدات شرکت ساخت و توسعه راه‌ها تعریف‌شده، اما اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سیرجان نیز آمادگی خود را برای هرنوع همکاری جهت تسریع در رفع این مشکل عمومی اعلام کرده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.