| کد خبر: 171631 |

◄ عزم جدی برای کاهش تصادفات

جمیلی در نشست ستاد بررسی کاهش تصادفات جنوب کرمان مورد برسی قرار گرفت.

تین نیوز

 مدیرکل حمل‌ونقل و راهداری جنوب کرمان گفت: سال گذشته 193‌تصادف منجر به فوت و 289‌مورد جرحی در محورهای ارتباطی هفت شهرستان جنوب این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، مسعود جمیلی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 65‌تصادف منجر به فوت در محورهای ارتباطی جنوب کرمان ثبت‌شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج‌درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت سال 95‌تعداد 193‌مورد و تصادفات سال گذشته 286‌مورد بوده است.

 وی استفاده از تلفن همراه را یکی از علت‌های اصلی تصادفات برشمرد و گفت: پلیس باید ازنظر سخت‌افزاری مجهز شود تا نظارت بیش‌تری بر محورهای ارتباطی داشته باشد.

جمیلی بر اهمیت نشست‌های شورای ترافیک اشاره کرد و افزود: سمت‌وسوی شورای ترافیک را باید به مسئله تصادفات سوق داد تا شاهد کاهش این مشکل در جامعه باشیم. وی بیان کرد: وجود گشت‌های نامحسوس در محور جیرفت می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش تصادفات داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان اظهار کرد: بیش از 70‌درصد تصادفات به دلیل رفتار پرخطر راننده‌ها اتفاق می‌افتد ازاین‌رو باید در بخش فرهنگ‌سازی بیشتر فعالیت شود.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان نیز تصریح کرد: بیش‌ترین تصادفات فوتی به ترتیب در پل بهادر آباد - ایرانشهر، جیرفت - کهنوج و جیرفت - بافت اتفاق افتاده و بیش‌ترین تصادفات متعلق به خودروی پژو 405‌بوده است.

مجتبی محمودی افزود: بیش‌ترین تصادفات منجر به فوت در ساعت 16‌تا 20‌اتفاق افتاده است. فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب کرمان نیز گفت: این قرارگاه 13‌مرداد 91 مستقل از کرمان با دو پاسگاه آغاز به‌کار کرد و امروز پنج پاسگاه دارد و نیاز به دو پاسگاه در شهرستان‌های عنبرآباد و منوجان احساس می‌شود.

دادمولا آبکار افزود: محور جیرفت به کهنوج نیاز به‌اضافه کردن پاسگاه بین‌راهی دارد ازاین‌رو نیازمند حمایت نمایندگان مجلس برای محقق کردن این مهم هستیم.

وی به وجود سیستم‌های پایش تصویری به‌عنوان یک نیاز درراه‌های جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: محور جیرفت-بافت و جیرفت-کهنوج به سیستم پایش تصویری مجهز است و این مورد نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته است. فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب کرمان ادامه داد: دوربین‌های ثبت‌سرعت سبب افزایش توان پلیس در مسیرهای روستایی می‌شود.

 وی به کمبودهای مجموعه قرارگاه پلیس‌راه جنوب کرمان اشاره و بیان کرد: 18‌دوربین دستی در جنوب کرمان وجود دارد و پلیس‌راه‌ها در کانکس‌ها خدمات ارائه می‌دهند ازاین‌رو پیگیر احداث ساختمان برای این مجموعه‌ها و افزایش دوربین‌های دستی هستیم.

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز جاده‌ها را قاتلان خاموش و بدون مجازات برشمرد و گفت: محورهای ارتباطی منطقه جنوب کرمان باید به سیستم 100‌درصد الکترونیکی مجهز شود تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

 یحیی کمالی‌پور به برخورد خوب پلیس با مردم اشاره و عنوان کرد: فرهنگ برخورد خوب با مردم باید از حرف به عمل تبدیل شود. نماینده مردم پنج گنج جنوبی کرمان گفت: مهم‌ترین مسئله در کاهش تصادفات افزایش فرهنگ مردم در این بخش است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.