| کد خبر: 181834 |

◄ خسارت 410 میلیاردی بارش‌های بهمن ماه به راه‌های خوزستان

بارش‌های اخیر در استان خوزستان باعث تخریب 870 کیلومتر از راه‌های استان شده است که برای اصلاح این خرابی‌ها اعتباری بالغ بر یک هزارو 244 میلیارد ریال براورد شده است.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور گفته است که خسارت وارده بر اثر بارش‌های بهمن ماه امسال به زیرساخت‌های راه‌های استان در 508 مورد پل و ابنیه مبلغی بالغ بر 410میلیارد و 375 میلیون ریال برآورد شده  است.

به گزارش تین نیوز  از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان گفته است بارش‌های اخیر در استان خوزستان باعث تخریب 870 کیلومتر از راه‌های استان شده است که برای اصلاح این خرابی‌ها اعتباری بالغ بر یک هزار و 244 میلیارد ریال براورد شده است.

مطاعی علل تخریب پل‌ها را سیل، بارش‌های فراوان اخیر، ورود رودخانه‌ها به برخی جاده‌ها، و ریزش کوه و ... عنوان‌کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعمیرات اساسی و بهسازی در راه‌های مواصلاتی و پل‌های استان خوزستان انجام شده که با توجه به‌شدت بارش‌های اخیر تیم راهداری در تمام محور های استان مستقر هستند و به محض بروز مشکل اقدامات لازم را جهت بهبود منطقه انجام خواهند داد.

وی با توجه به آخرین وضعیت وقوع سیلاب و آبگرفتگی در معابر و محورهای استان، از باز بودن تمامی محورها خبر داد و گفت: به علت بارندگی‌های شدید و سیلاب و تخریب برخی ازجاده‌ها، بخشی از ابنیه فنی و کناره پل‌ در چند شهرستان‌ و روستا، راهداری های مستقر در شهرستان‌ها به خصوص مناطق شمال و شمال شرقی استان که برف گیر و از بارشهای بیشتری برخوردار است تمام تلاش خود را برای مسدود نشدن راه ها به کار گرفته اند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور از آخرین اقدامات اخیر راهداری در سیل منطقه رفیع گفت و بیان‌کرد: بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و افزایش دبی رودخانه و جاری شدن سیل در برخی از مناطق شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه به جاده‌های روستایی و فرعی خساراتی را وارد کرده است که پس از فروکش کردن آب در سطح جاده‌ها، اقدام به اصلاح محورهای این منطقه خواهیم کرد.

 مطاعی ادامه‌داد: با شروع سیل در منطقه رفیع و برخی روستاهای آن منطقه، تیم‌های عملیاتی اداره راهداری، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین راهسازی و تعداد 10 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان به شهرستان‌های اطراف مستقر شدند.

به گزارش تین‌نیوز شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه در غرب خوزستان با شکسته شده سیل بند آن در روز دوشنبه هفته گذشته نسبت به دیگر مناطق سیلابی خوزستان بحرانی‌تر دارد که با تلاش ماموران امدادی و مردم و نیز کمک سپاه و ارتش، درحال ترمیم است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفته است: میزان خسارت اخیر بارندگی شدید و آبگرفتگی زمین‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی در برخی مناطق خوزستان بیش از چهار هزار و 800 میلیارد ریال برآورد اولیه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.