آمادگی راهداری برای خدمترسانی به مسافران شهریورماه؛
◄ راهداری با حداکثر توان، به مسافران خدمات میدهد
رانندگان باید تابع شرایط جاده باشند چراکه در برخی نقاط نظیر جاده چالوس، جادهها پیچ و قوس و شیب یا عرض کمی دارند که به خاطر عوارض طبیعی است و هیچچیز بهجز احتیاط راننده، نمیتواند نواقص جاده را مرتفع کند.
جاده معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای کشور ترمیمشده و ۳۵ هزار کیلومتر خطکشی در سطح جادههای کشور انجامشده است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حیدر مطاعی با اشاره به آمادگی سازمان راهداری برای استقبال و خدمترسانی به مسافران شهریورماه، گفت: بهطورمعمول آخرین ماه تابستان شاهد بیشترین حجم سفرهای تابستانی است و به همین دلیل با توجه به افزایش سفرهای تابستانی، تمام ناوگان اجرایی و خدماترسانی سازمان راهداری با حداکثر ظرفیت ممکن آماده خدمترسانی به مسافران خواهد بود.
وی با اشاره به وجود ۳۶ هزار کیلومتر جاده شریانی شامل ۵۲ هزار کیلومتر باند عبوری، ۲ هزار کیلومتر آزادراه و ۱۶ هزار کیلومتر بزرگراه، تصریح کرد: هماکنون سازمان راهداری تلاش بسیاری دارد تا بهرغم کمبود تخصیص اعتبار برای نگهداری راهها ، سطح سرویس مناسبی در جادههای شریانی کشور برقرار باشد.
مطاعی بودجه موردنیاز نگهداری راههای کشور را سالانه ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: هماکنون سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد این بودجه در قالب اسناد خزانه، قیر و ... تخصیص مییابد و بااینوجود تلاش میکنیم با اجرای اقدامات پیشگیرانه، جلوی تخریب جادهها را گرفته و با اقداماتی چون قیرپاشی و در برخی نقاط، اجرای روکش آسفالت، خرابی جادهها را به تعویق بی اندازیم.
وی تصریح کرد: هماکنون سطح جادههای عبوری با استقرار سامانه مدیریت راهها (PMS) پایش میشود و سال گذشته ۵ میلیون قطعه عکس از رویه جادهها تهیه شد تا گزارشی از وضعیت رویه جادهها به دست آید و بر اساس گزارش این سامانه، هماکنون کیفیت جادههای کشور در وضعیت قابل قبولی است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: جاده ایمن تنها در بهترین شرایط میتواند بر ایمنی سفر تا ۲۰ درصد نقش داشته باشد و مهمترین رکن ایمنی سفر ، احتیاط راننده و رعایت قوانین و مقررات است و به همین دلیل از عموم رانندگان درخواست میکنیم مشکلات و نواقص جادهها را بامهارت و احتیاط خود، پوشش دهند تا آمار حوادث و تصادفات جادهای کاهش یابد.
وی افزود: رانندگان باید تابع شرایط جاده باشند چراکه در برخی نقاط نظیر جاده چالوس، جادهها پیچ و قوس و شیب یا عرض کمی دارند که به خاطر عوارض طبیعی است و هیچچیز بهجز احتیاط راننده، نمیتواند نواقص جاده را مرتفع کند.
مطاعی تصریح کرد: البته وظیفه دولت و سازمان راهداری هم علاوه بر اصلاح نقاط حادثهخیز، هشدار و نصب علایم هشداردهنده است که در این راه، هماکنون ۱۵۰ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور شناسایی و در آن، تابلوهای هشداردهنده نیز نصبشده است.
معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای اصلاح شیب هندسی جادهها را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در کاهش نقاط پرخطر دانست و افزود: متاسفانه بیشترین تصادفات خودروها در شبکههای بزرگراهی کشور به وقوع میپیوندد که جادههایی با کمترین مشکل ممکن هستند و این نشان میدهد که باید رانندگان، فرهنگ و رفتار ترافیکی خود را بهبود بخشند.
وی همچنین در خصوص خبر ریخته شدن گازوئیل از سوی برخی سودجویان در جاده چالوس گفت: همان زمان که این خبر منتشر شد ما از محلهای مورد ادعا بازدید و مشاهده کردیم که موضوع ، صحت دارد اما عمدی یا غیر عمد بودن ریخته شدن گازوییل قابل قضاوت نبود.
مطاعی افزود: موضوع مهم این است که اگر خودرویی این اقدام را مرتکب شده باشد ، خودرو دارای پلاک و قابلشناسایی است و مردم باید در این موارد با هوشیاری بیشتری اقدام کرده و موضوع را به ماموران انتظامی منعکس کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.