| کد خبر: 172135 |

آمادگی راهداری برای خدمت‌رسانی به مسافران شهریورماه؛

◄ راهداری با حداکثر توان، به مسافران خدمات می‌دهد

رانندگان باید تابع شرایط جاده باشند چراکه در برخی نقاط نظیر جاده چالوس، جاده‌ها پیچ و قوس و شیب یا عرض کمی دارند که به خاطر عوارض طبیعی است و هیچ‌چیز به‌جز احتیاط راننده، نمی‌تواند نواقص جاده را مرتفع کند.

تین نیوز

جاده معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور ترمیم‌شده و ۳۵ هزار کیلومتر خط‌کشی در سطح جاده‌های کشور انجام‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حیدر مطاعی با اشاره به آمادگی سازمان راهداری برای استقبال و خدمت‌رسانی به مسافران شهریورماه، گفت: به‌طورمعمول آخرین ماه تابستان شاهد بیشترین حجم سفرهای تابستانی است و به همین دلیل با توجه به افزایش سفرهای تابستانی، تمام ناوگان اجرایی و خدمات‌رسانی سازمان راهداری با حداکثر ظرفیت ممکن آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۳۶ هزار کیلومتر جاده شریانی شامل ۵۲ هزار کیلومتر باند عبوری، ۲ هزار کیلومتر آزادراه و ۱۶ هزار کیلومتر بزرگراه، تصریح کرد: هم‌اکنون سازمان راهداری تلاش بسیاری دارد تا به‌رغم کمبود تخصیص اعتبار برای نگهداری راه‌ها ، سطح سرویس مناسبی در جاده‌های شریانی کشور برقرار باشد.

مطاعی بودجه موردنیاز نگهداری راه‌های کشور را سالانه ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: هم‌اکنون سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد این بودجه در قالب اسناد خزانه، قیر و ... تخصیص می‌یابد و بااین‌وجود تلاش می‌کنیم با اجرای اقدامات پیشگیرانه، جلوی تخریب جاده‌ها را گرفته و با اقداماتی چون قیرپاشی و در برخی نقاط، اجرای روکش آسفالت، خرابی جاده‌ها را به تعویق بی اندازیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سطح جاده‌های عبوری با استقرار سامانه مدیریت راه‌ها (PMS) پایش می‌شود و سال گذشته ۵ میلیون قطعه عکس از رویه جاده‌ها تهیه شد تا گزارشی از وضعیت رویه جاده‌ها به دست آید و بر اساس گزارش این سامانه، هم‌اکنون کیفیت جاده‌های کشور در وضعیت قابل قبولی است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: جاده ایمن تنها در بهترین شرایط می‌تواند بر ایمنی سفر تا ۲۰ درصد نقش داشته باشد و مهم‌ترین رکن ایمنی سفر ، احتیاط راننده و رعایت قوانین و مقررات است و به همین دلیل از عموم رانندگان درخواست می‌کنیم مشکلات و نواقص جاده‌ها را بامهارت و احتیاط خود، پوشش دهند تا آمار حوادث و تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

وی افزود: رانندگان باید تابع شرایط جاده باشند چراکه در برخی نقاط نظیر جاده چالوس، جاده‌ها پیچ و قوس و شیب یا عرض کمی دارند که به خاطر عوارض طبیعی است و هیچ‌چیز به‌جز احتیاط راننده، نمی‌تواند نواقص جاده را مرتفع کند.

مطاعی تصریح کرد: البته وظیفه دولت و سازمان راهداری هم علاوه بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز، هشدار و نصب علایم هشداردهنده است که در این راه، هم‌اکنون ۱۵۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی و در آن، تابلوهای هشداردهنده نیز نصب‌شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح شیب هندسی جاده‌ها را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در کاهش نقاط پرخطر دانست و افزود: متاسفانه بیشترین تصادفات خودروها در شبکه‌های بزرگراهی کشور به وقوع می‌پیوندد که جاده‌هایی با کمترین مشکل ممکن هستند و این نشان می‌دهد که باید رانندگان، فرهنگ و رفتار ترافیکی خود را بهبود بخشند.

وی همچنین در خصوص خبر ریخته شدن گازوئیل از سوی برخی سودجویان در جاده چالوس گفت: همان زمان که این خبر منتشر شد ما از محل‌های مورد ادعا بازدید و مشاهده کردیم که موضوع ، صحت دارد اما عمدی یا غیر عمد بودن ریخته شدن گازوییل قابل قضاوت نبود.

مطاعی افزود: موضوع مهم این است که اگر خودرویی این اقدام را مرتکب شده باشد ، خودرو دارای پلاک و قابل‌شناسایی است و مردم باید در این موارد با هوشیاری بیشتری اقدام کرده و موضوع را به ماموران انتظامی منعکس کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.