◄ نقش روابطعمومیها در انعکاس اقدامات و برنامههای سازمانها
روابطعمومیها عامل موثر در انعکاس اقدامات و برنامههای سازمان به شمار میروند.
مشاور ریاست سازمان در امور سرمایهگذاری و فنآوری اطلاعات، گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات رانندگان طی دو ماه اخیر، اقدامات و تلاشهای زیادی از سوی مدیران، کارشناسان سازمان راهداری و حملونقل جادهای صورت گرفت و با انعکاس خوب این اقدامات در رسانهها از سوی روابطعمومی، رانندگان و شرکتهای حملونقل در جریان این اقدامات قرار گرفتند و با شفافسازی و بیان دستاوردها و نتایج جلسات برگزارشده، ارتباط خوب و موثری با نمایندگان اصناف و تشکلهای حملونقل صنفی و رانندگان ایجاد شد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، فرامرز مداح افزود: پاسخگویی مناسب و به موقع یکی از اصول اساس هر سازمانی است که در جریان مطالبات به حق اخیر رانندگان، سازمان توانست با حضور در کمیسیونهای مختلف مجلسشورایاسلامی و سایر سازمانها و دستگاههای مرتبط پاسخهای لازم را تهیه و ارایه کند.
روابطعمومی، سازمان را در جهت برنامهریزی درست هدایت میکند
خداداد مقبلی معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حملونقل جادهای طی سخنانی با اشاره به اهمیت نقش روابطعمومی در تدوین برنامههای درست براساس مسائل و مشکلات موجود در جامعه و بخش حملونقل جادهای، اظهار کرد: روابطعمومی از طریق برگزاری ارتباط موثر با رانندگان و بیان مسائل و مشکلات آنها و انتقال اطلاعات به مدیران، برنامهریزان و تصمیمگیرندگان سازمان را در تدوین برنامههای درست و مطابق با نیازهای واقعی هدایت میکند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اطلاعرسانی بهخوبی در سازمان صورت بگیرد، بسیاری از تهدیدها به فرصت تبدیل میشوند و با توجه به بسترهای فراهمشده از سوی رسانهها زمینههای فعالیت خوبی در حوزه اطلاعرسانی و انعکاس اقدامات و فعالیتهای سازمان وجود دارد.
مقبلی با تاکید بر اهمیت اطلاعرسانی از ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جادهای در کشور افزود: در سازمان راهداری و حملونقل جادهای اقدامات زیادی در راستای ارتقای ایمنی در جادههای کشور انجام میشود و در صورتی که نقش جادهها در سهم تصادفات جادهای اطلاعرسانی شود، نقش عامل انسانی در بروز سوانح جادهای بیشتر اهمیت مییابد و با انتقال اطلاعات به مردم و ارتقای فرهنگ ترافیکی و رانندگی، قطعا در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.
معاون برنامهریزی خاطرنشان کرد: شبکههای حملونقل جادهای و راهداری کشور از سرمایههای ملی مهم به شمار میروند که اهمیت نگهداری از این سرمایهها و نقش آن در چرخه اقتصادی کشور باید به نحو مطلوب و موثر به کاربران و عموم مردم اطلاعرسانی شود.
روابطعمومی گوش شنوا و چشم بینای سازمانها هستند
در ادامه این نشست حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه مقوله اطلاعرسانی گام مهم و تکمیلی در راستای اجرای پروژههای اجرایی و معرفی آن به مردم است افزود: روابطعمومی گوش شنوا و چشم بینای سازمان در شناسایی نیازها و مطالبات مخاطبان سازمان و زبان گویای سازمان در بیان عملکرد و فعالیتهای انجامشده به مخاطبان خود هستند که با توجه به گسترش و توسعه رسانهها و ابزارهای ارتباطی روابطعمومی باید با ارتباط مستمر با مخاطبان خود نسبت به شناسایی مشکلات احتمالی و خواستههای آنان اقدام کرده و مسئولان سازمان را در اتخاذ برنامه و راهکارهای به موقع جهت تأمین خواستههای مخاطبان یار و کمککار باشد.
مطاعی اظهار کرد: مسئولان روابطعمومیها همچنین با مستندسازی فعالیتهای حوزه راهداری نقش داشته و دارند. این امر در جهت ثبت و ضبط مشکلات احتمالی موجود در ابنیه راه و یا جادهها بسیار حائز اهمیت است چراکه شناسایی به موقع موانع، در جهت رفع موانع تسریع میشود.
روابطعمومی، رابطه دو سویه میان سازمان و محیط پیرامونی ایجاد میکند
داریوش امانی معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای، اهمیت کار روابطعمومی را برقراری رابطه دوسویه میان سازمان و محیط پیرامون بیان کرد و افزود: تشخیص و شناسایی مسائل و مشکلات و جمعآوری اطلاعات موردنیاز و ارایه به مدیران اجرایی از وظایف مهم روابطعمومی به شمار میرود و در صورتی که بهدرستی و به موقع ایفا نشود، بحران و نارضایتی در بخش برونسازمانی و خدمات گیرندگان بروز مییابد.
وی با اشاره به اقدامات اخیر سازمان در رسیدگی به مطالبات رانندگان اظهار کرد: در جریان رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرحشده از سوی رانندگان از سوی مدیران سازمان تلاش شد تعامل و رابطه خوبی با اصناف و تشکلهای صنفی و رانندگان برقرار شود و طی برگزاری جلسات متعددی، به خواستهها و انتظارات مطرحشده رسیدگی و از طریق کانالهای ارتباطی، اطلاعرسانی شد.
امانی خاطرنشان کرد: یکی از چالشهای مهم ما در آینده نزدیک، مشکلات اقتصادی در بخش حملونقل جادهای کشور است که از هماکنون روابطعمومیها باید در راستای تعامل با اصناف و رانندگان جلسات برگزار کنند و مدیران در میان مخاطبان و کاربران حضور پیدا کنند و از نزدیک به مسائل و مشکلات موجود رسیدگی نمایند.
روابطعمومی مدیریت کارا و موثر ارتباطات میان ذینفعان و سازمان است
محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای با حضور در این گردهمایی طی سخنانی از نقش روابطعمومی در مدیریت کارا و موثر ارتباطات میان ذینفعان و سازمان یادکرد و افزود: دادههای زیادی در محیط پیرامون ما وجود دارند که اگر این دادهها به اطلاعات تبدیل شود و سپس دستهبندیشده و به سطوح بالاتر سازمان منتقل شوند، روابطعمومی اثربخش بوده و جایگاه واقعی خود را پیدا میکند.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی ذینفعان و بررسی نیازها و خواستههای آنها یکی دیگر از وظایف مهم و اساسی روابطعمومیها است که باید بیش از پیش مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
تیموری ضمن تاکید بر اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلاتی در حوزه روابطعمومی اظهار کرد: در صورت تصویب شورای عالی اداری، اساسنامه ساختار سازمانی موجود اصلاح و تشکیلات جدید مصوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری و مالی در سال جاری، بودجههای تخصیص دادهشده باید به درستی هزینه شود و با نظارت مسئولان روابطعمومی هزینه کردها براساس اولویتها و راهبردهای مورد نظر انجام و گزارشات و مستندات لازم تهیه شود.
تشکیل شورای روابطعمومی مناطق ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای سراسر کشور
در بخش دیگری از این مراسم، منصور فخاران مشاور ریاست سازمان راهداری و حملونقل جادهای و مدیر روابطعمومی ضمن قدردانی از تلاشهای کارشناسان ستادی و مسئولان روابطعمومی اداراتکل راهداری و حملونقل جادهای استانهای سراسر کشور در اطلاعرسانی به موقع و ارتباط موثر با رسانهها و خبرگزاریها و انعکاس فعالیتها و اقدامات بخش حملونقل جادهای کالا و رانندگان عزیز در دو ماهه اخیر اظهار کرد: با تاکید رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای مبنی بر توجه به خواستههای مردم و تامین رضایت مراجعهکنندگان و خدمات گیرندگان، شوراهای روابطعمومی مناطق ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای سراسر کشور تشکیل شدند که در قالب شش منطقه فعالیت خود را آغاز نمودند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات اعتباری، طرح شاخص بندی توزیع اعتبارات برای سال آینده اجرایی میشود و باهم فکری همه مسئولان روابطعمومی و ارایه پیشنهادهای سازنده تدوین و ابلاغ میشود.
این گزارش حاکی است در بخشی از این مراسم با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر روابطعمومی از خدمات ارزنده همکارانی که در حوزه روابطعمومی اداراتکل راهداری و حملونقل جادهای استانهای آذربایجانغربی، اصفهان و لرستان مشغول به فعالیت بودند و در حال حاضر در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.