| کد خبر: 171672 |

◄ نقش روابط‌عمومی‌ها در انعکاس اقدامات و برنامه‌های سازمان‌ها

روابط‌عمومی‌ها عامل موثر در انعکاس اقدامات و برنامه‌های سازمان به شمار می‌روند.

تین نیوز

مشاور ریاست سازمان در امور سرمایه‌گذاری و فن‌آوری اطلاعات، گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات رانندگان طی دو ماه اخیر، اقدامات و تلا‌ش‌های زیادی از سوی مدیران، کارشناسان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفت و با انعکاس خوب این اقدامات در رسانه‌ها از سوی روابط‌عمومی، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در جریان این اقدامات قرار گرفتند و با شفاف‌سازی و بیان دستاوردها و نتایج جلسات برگزارشده، ارتباط خوب و موثری با نمایندگان اصناف و تشکل‌های حمل‌ونقل صنفی و رانندگان ایجاد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح افزود: پاسخگویی مناسب و به موقع یکی از اصول اساس هر سازمانی است که در جریان مطالبات به حق اخیر رانندگان، سازمان توانست با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس‌شورای‌اسلامی و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط پاسخ‌های لازم را تهیه و ارایه کند.

روابط‌عمومی، سازمان را در جهت برنامه‌ریزی درست هدایت می‌کند

خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سخنانی با اشاره به اهمیت نقش روابط‌عمومی در تدوین برنامه‌های درست براساس مسائل و مشکلات موجود در جامعه و بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار کرد: روابط‌عمومی از طریق برگزاری ارتباط موثر با رانندگان و بیان مسائل و مشکلات آن‌ها و انتقال اطلاعات به مدیران، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیرندگان سازمان را در تدوین برنامه‌های درست و مطابق با نیازهای واقعی هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اطلاع‌رسانی به‌خوبی در سازمان صورت بگیرد، بسیاری از تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شوند و با توجه به بسترهای فراهم‌شده از سوی رسانه‌ها زمینه‌های فعالیت خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی و انعکاس اقدامات و فعالیت‌های سازمان وجود دارد.

مقبلی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی از ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای در کشور افزود: در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدامات زیادی در راستای ارتقای ایمنی در جاده‌های کشور انجام می‌شود و در صورتی که نقش جاده‌‌‌ها در سهم تصادفات جاده‌ای اطلاع‌رسانی شود، نقش عامل انسانی در بروز سوانح جاده‌ای بیش‌تر اهمیت می‌یابد و با انتقال اطلاعات به مردم و ارتقای فرهنگ ترافیکی و رانندگی، قطعا در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: شبکه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری کشور از سرمایه‌های ملی مهم به شمار می‌روند که اهمیت نگهداری از این سرمایه‌ها و نقش آن در چرخه اقتصادی کشور باید به نحو مطلوب‌ و موثر به کاربران و عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

روابط‌عمومی گوش شنوا و چشم بینای سازمان‌ها هستند

در ادامه این نشست حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که مقوله اطلاع‌رسانی گام مهم و تکمیلی در راستای اجرای پروژه‌های اجرایی و معرفی آن به مردم است افزود: روابط‌عمومی گوش شنوا و چشم بینای سازمان در شناسایی نیازها و مطالبات مخاطبان سازمان و زبان گویای سازمان در بیان عملکرد و فعالیت‌های انجام‌شده به مخاطبان خود هستند که با توجه به گسترش و توسعه رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی روابط‌عمومی باید با ارتباط مستمر با مخاطبان خود نسبت به شناسایی مشکلات احتمالی و خواسته‌های آنان اقدام کرده و مسئولان سازمان را در اتخاذ برنامه و راهکارهای به موقع جهت تأمین خواسته‌های مخاطبان یار و کمک‌کار باشد.

مطاعی اظهار کرد: مسئولان روابط‌عمومی‌ها همچنین با مستندسازی فعالیت‌های حوزه راهداری نقش داشته و دارند. این امر در جهت ثبت و ضبط مشکلات احتمالی موجود در ابنیه راه‌ و یا جاده‌ها بسیار حائز اهمیت است چراکه شناسایی به موقع موانع، در جهت رفع موانع تسریع می‌شود.

روابط‌عمومی، رابطه دو سویه میان سازمان و محیط پیرامونی ایجاد می‌کند

داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اهمیت کار روابط‌عمومی را برقراری رابطه دوسویه میان سازمان و محیط پیرامون بیان کرد و افزود: تشخیص و شناسایی مسائل و مشکلات و جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز و ارایه به مدیران اجرایی از وظایف مهم روابط‌عمومی به شمار می‌رود و در صورتی که به‌درستی و به موقع ایفا نشود، بحران و نارضایتی در بخش برون‌سازمانی و خدمات گیرندگان بروز می‌یابد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر سازمان در رسیدگی به مطالبات رانندگان اظهار کرد: در جریان رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح‌شده از سوی رانندگان از سوی مدیران سازمان تلاش شد تعامل و رابطه خوبی با اصناف و تشکل‌های صنفی و رانندگان برقرار شود و طی برگزاری جلسات متعددی، به خواسته‌ها و انتظارات مطرح‌شده رسیدگی و از طریق کانال‌های ارتباطی، اطلاع‌رسانی شد.

امانی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم ما در آینده نزدیک، مشکلات اقتصادی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است که از هم‌اکنون روابط‌عمومی‌ها باید در راستای تعامل با اصناف و رانندگان جلسات برگزار کنند و مدیران در میان مخاطبان و کاربران حضور پیدا کنند و از نزدیک به مسائل و مشکلات موجود رسیدگی نمایند.

روابط‌عمومی مدیریت کارا و موثر ارتباطات میان ذی‌نفعان و سازمان است

محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در این گردهمایی طی سخنانی از نقش روابط‌عمومی در مدیریت کارا و موثر ارتباطات میان ذی‌نفعان و سازمان یادکرد و افزود: داده‌های زیادی در محیط پیرامون ما وجود دارند که اگر این داده‌ها به اطلاعات تبدیل شود و سپس دسته‌بندی‌شده و به سطوح بالاتر سازمان منتقل شوند، روابط‌عمومی اثربخش بوده و جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی ذی‌نفعان و بررسی نیازها و خواسته‌های آن‌ها یکی دیگر از وظایف مهم و اساسی روابط‌عمومی‌ها است که باید بیش از پیش مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

تیموری ضمن تاکید بر اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلاتی در حوزه روابط‌عمومی اظهار کرد: در صورت تصویب شورای عالی اداری، اساسنامه ساختار سازمانی موجود اصلاح و تشکیلات جدید مصوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری و مالی در سال جاری، بودجه‌های تخصیص داده‌شده باید به درستی هزینه شود و با نظارت مسئولان روابط‌عمومی هزینه کردها براساس اولویت‌ها و راهبردهای مورد نظر انجام و گزارشات و مستندات لازم تهیه شود.

تشکیل شورای روابط‌عمومی مناطق ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور

در بخش دیگری از این مراسم، منصور فخاران مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیر روابط‌عمومی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارشناسان ستادی و مسئولان روابط‌عمومی ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور در اطلاع‌رسانی به موقع و ارتباط موثر با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و رانندگان عزیز در دو ماهه اخیر اظهار کرد:  با تاکید رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر توجه به خواسته‌های مردم و تامین رضایت مراجعه‌کنندگان و خدمات گیرندگان، شوراهای روابط‌عمومی مناطق ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور تشکیل شدند که در قالب شش منطقه فعالیت خود را آغاز نمودند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات اعتباری، طرح شاخص بندی توزیع اعتبارات برای سال آینده اجرایی می‌شود و باهم فکری همه مسئولان روابط‌عمومی و ارایه پیشنهادهای سازنده تدوین و ابلاغ می‌شود.

این گزارش حاکی است در بخشی از این مراسم با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر روابط‌عمومی از خدمات ارزنده همکارانی که در حوزه روابط‌عمومی ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، اصفهان و لرستان مشغول به فعالیت بودند و در حال حاضر در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.