| کد خبر: 174222 |

یک راننده خودمالک:

◄ ارز دولتی دیر به داد صنعت لاستیک رسید

بر اساس آمار رسمی وزارت صنعت و معدن پنج‌میلیون حلقه لاستیک در سال نیازمندیم که از این پنج‌میلیون حلقه یک‌میلیون تولید داخلی داریم.

تین نیوز

محسن متقین راننده خود مالک به خبرنگار ما گفت: ریشه مشکلات فعلی در حمل‌ونقل به خاطر عدم برنامه‌ریزی و عدم وجود مدیریت است و تنها گرانی نرخ ارز عامل این حجم نابسامانی نیست.

او با بیان این‌که تا پیش از گرانی نرخ ارز وضعیت توزیع لاستیک عادی بود و واردکننده لاستیک اصلا نیازی به تخصیص ارز نداشت، گفت:  ای‌کاش تصمیم برای تخصیص ارز دولتی برای واردات لاستیک خیلی زودتر از این‌ها گرفته می‌شد و اینجاست که نقش مدیریت مهم می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس آمار رسمی وزارت صنعت و معدن پنج‌میلیون حلقه لاستیک در سال نیازمندیم که از این پنج‌میلیون حلقه یک‌میلیون تولید داخلی داریم.

او گفت: هم‌چنین بر اساس آمار رسمی سه‌و نیم میلیون حلقه لاستیک از مجاری غیررسمی وارد کشور می‌شده است که بسیار هم سودآور بوده است و حالا با گرانی ارز دیگر واردات لاستیک برای این گروه صرف ندارد.

وی نتیجه‌گیری کرد: برای ورود لاستیک از مجاری رسمی دولت باید به تولیدکننده ارز دولتی بدهد و البته این تصمیم بالاخره گرفته شد و مشکل فعلی به دلیل زمان‌بر بودن این تصمیم است.

متقین ادامه‌داد: طبق شنیده‌ها دو حلقه لاستیک خودرو سنگین که قیمتی در حدود دو میلیون تومان دارد در بازار به قیمتی بیش از ۲.۵ تا سه برابر به فروش می‌رسد. در مورد لاستیک‌های سبک نیز شاهد فروش با قیمت بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصدی محصولات نسبت به نرخ مصوب هستیم.

این راننده خود مالک گفت: هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارت صمت طول کشید و در این میان به مقطعی رسیده‌ایم که نیاز بازار بیش از موجودی انبارها است. ثبت سفارش لاستیک  تا رسیدن به دست راننده پروسه زمانی دوماهه را نیازمند است و بنابراین بازار لاستیک به این زودی‌ها آرام نخواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.