| کد خبر: 172428 |

بخارایی:

◄ 50 درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است/ وزارت بهداشت شانه خالی می کند

وزارت بهداشت مسئولیت خیلی سنگینی در رسیدگی به مجروحان جاده‌ای دارد درحالی‌که با شعار «من عامل تصادف نیستم» و درحالی‌که یک عضو اصلی کمیسیون ایمنی راه‌ها است این پیام را می‌دهد که «توقعی از شما نداریم و توقعی از ما نداشته باشید.»

تین نیوز

 رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها نسبت به عدم مسوولیت وزارت بهداشت و درمان در موضوع افزایش تلفات جاده‌ای هشدار داد.

محمد بخارایی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: اخیراً وزیر بهداشت و درمان مطرح کرده‌ است که تصادفات جاده‌ای به دلیل این است که خودروسازان منصف و جاده‌های ایمن نداریم و ما به‌عنوان وزارت بهداشت عامل تصادف نیستیم.

او گفت: درست است که وزارت بهداشت نه جاده می‌سازد نه خودرو و عامل تصادف نیست اما می‌تواند شاخص دسترسی به اورژانس و بیمارستان را در کشور بالا ببرد که این امر به کاهش تلفات جاده‌ای منجر می‌شود.

بخارایی با اعتراض به اینکه همه مسئولان می‌خواهند صورت‌مسئله را پاک کنند و سهمی از تقصیر را برای سازمان خود قائل نباشند، گفت: غالب 50 درصد تلفات جاده‌ای در حین انتقال مصدوم و در بیمارستان است و اگر ما از زمان طلایی بعد از تصادف مراقبت کنیم از شدت صدمات کاسته می‌شود و مانع از کار افتادگی و کشته‌شدن تصادفی‌ها می‌شود.

به گفتهٔ بخارایی تعداد زیادی از بیمارانی که با آمبولانس به سمت بیمارستان می‌روند به بهانه تکمیل ظرفیت بیمارستان از مقابل درب بیمارستان برگشت می‌خورند و این زمان طلایی را از بین می‌برد. ضمن اینکه تعداد زیادی بیمار به بیمارستان می‌رسد اما در زمان مناسب به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود.

او گفت: وزارت بهداشت مسئولیت خیلی سنگینی در رسیدگی به مجروحان جاده‌ای دارد درحالی‌که با شعار «من عامل تصادف نیستم» و درحالی‌که یک عضو اصلی کمیسیون ایمنی راه‌ها است این پیام را می‌دهد که «توقعی از شما نداریم و توقعی از ما نداشته باشید.»

بخارایی تأکید کرد که در حال حاضر از خدمات به‌موقع امدادی و پزشکی محروم هستیم و گفت: توقع از وزارت بهداشت باید بالا رود. وقتی می‌گویند ما مقصر نیستیم به این معنی است که امکانات و برنامه‌ای هم برای حل مشکلات و بهبود کیفیت ندارند و نمی‌خواهند برنامه ارائه دهند و به همان نسبت از کمیسیون‌ ایمنی راه و سازمان‌های مربوطه هم توقعی برای کاهش تصادفات جاده‌ای  و موضوع ایمنی ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 1 0

    داستان اشک آوری است این بی کفایتی مدیران و پاسکاری مردم بین خودشان، هر چند بنظر میرسد مسئولیت پذیری در این کشور بدلیل فساد و بوروکراسی به نهایت رسیده است، آخه یکی نیست به این بابا بگه چه انتظاری از سیستم داغون بهداشت و درمان داری وقتی خودرو ساز باید قبلا محاکمه شود و جاده ساز و پیمانکار پیش از آن محکوم شده باشند، صد افسوس ودریغ