| کد خبر: 171521 |

◄ اجرای طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی جاده‌ای

در راستای ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای (باری – مسافری) در استان قم اجرایی شد.

تین نیوز

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: این طرح که هم‌زمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی به اجرا درآمده به مدت 45‌روز و تا پایان شهریورماه سال جاری به‌طول می‌انجامد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، محمدعلی محمدپور افزود: اکیپ‌های نظارت این اداره‌کل در معیت عوامل پلیس‌راه در مقاطع جاده‌ای استان مستقر و نسبت به کنترل اسناد راننده و وضعیت فنی خودرو اقدام می‌کنند.

 محمدپور مقاطع ورودی محورهای آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – سلفچگان و جاده قدیم قم – کاشان را چهار مقطع کریدور جاده‌ای استان که در آن‌ها نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌شود دانست و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح مدارک راننده و خودرو (دردو بخش باری، مسافری) موردبررسی قرار می‌گیرد.

 وی مدارک راننده را شامل گواهینامه و کارت‌هوشمند دانست و افزود: در خصوص کنترل وضعیت وسیله نقلیه نیز در دو بخش مدارک و وضعیت فنی اقدام به عمل می‌آید.

محمدپور اسناد وسیله نقلیه که در این طرح موردبررسی قرار داده می‌شود را شامل بارنامه، مهر مدیرفنی، پروانه عبور ترافیکی، صورت‌وضعیت و ...دانست و ادامه داد: در خصوص کنترل وضعیت فنی خودرو نیز اقلام مشروحه‌ای شامل: کارت معاینه فنی، تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، چکش شیشه، کمربند ایمنی، مثلث شبرنگ، لاستیک‌ها و ...موردبررسی قرار می‌گیرند.

محمدپور خاطرنشان ساخت: هم‌چنین در این طرح از تردد خودروهای حامل بارهای خطرناک که در غیر زمان اعلامی و بدون لحاظ نمودن ضوابط ترافیکی اقدام به سفر نمایند جلوگیری به عمل می‌آید.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، در خاتمه ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان، خواستار همکاری بیش‌تر این عزیزان با عوامل اجرایی طرح شد و مطرح کرد: این طرح همه‌روزه و تا پایان شهریورماه سال جاری در مقاطع ورودی محورهای جاده‌ای به اجرا درمی‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.