| کد خبر: 168217 |

◄ گشت شبانه‌روزی راهداری قم در سفرهای تابستانی

دوازده گشت راهداری در طول سفرهای تابستانی به‌طور شبانه‌روزی در جاده‌های استان قم خدمت‌رسانی می‌کنند. ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام این خبر گفت: تجهیزات زمستانی و نمک‌پاش‌ها از ماشین‌های راهداری جدا و ماشین‌آلات را شست‌وشو دادیم و آماده ارائه خدمات برای طرح تابستانی به هم‌وطنان و مسافران استان هستیم.

تین نیوز

دوازده گشت راهداری در طول سفرهای تابستانی به‌طور شبانه‌روزی در جاده‌های استان قم خدمت‌رسانی می‌کنند.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام این خبر گفت: تجهیزات زمستانی و نمک‌پاش‌ها از ماشین‌های راهداری جدا و ماشین‌آلات را شست‌وشو دادیم و آماده ارائه خدمات برای طرح تابستانی به هم‌وطنان و مسافران استان هستیم.

جمالی افزود: سه گشت برای مسیر رفت‌وبرگشت در اتوبان تهران- قم، یک گشت برای جاده قدیم قم، سه تیم گشت در مسیر قم- سلفچگان و مابقی نیز برای راه‌های فرعی و اصلی داخل استان اختصاص پیدا کرده‌اند.

او تصریح کرد: گشت‌های راهداری به‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی می‌کنند که در طول شب تعداد هشت گشت فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درباره تمهیدات این اداره‌کل برای سفرهای تابستانی اظهارکرد: برنامه‌ها برای سفرهای تابستانی از روز چهارشنبه آغاز و در این زمینه بازدید کلی از تمام راهدارخانه‌ها انجام‌شده و راهدارخانه‌ها نیز تجهیز شدند تا درصورت وقوع مشکل احتمالی به مسافران خدمات ارائه کنند و در راهدارخانه‌ها برای مسافران بسته‌های غذای کنسروی درنظر گرفته‌شده است.

جمالی بیان کرد: لکه‌گیری جاده‌های استان آغازشده که در برخی نقاط نیز روکش آسفالت انجام‌شده است و آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستیم.

او افزود: جلسه هماهنگی با پلیس‌راه هفته گذشته برگزارشده که براساس آن فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه و روسای ادارات شهرستان‌ها از جاده‌های استان بازدید و نواقص را به ما اطلاع دادند که ادارات شهرستان موظف شدند حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مشکلات را رفع کنند و بازدید مجددی توسط پلیس‌راه و روسای ادارات راهداری شهرستان انجام شود.

جمالی درباره تمهیدات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم برای کاهش تصادفات در محورهای این استان گفت: گشت‌های راهداری و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای استان فعال هستند، نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی شده که چند نقطه نیز در جاده قدیم قم اصلاح‌شده و پلیس‌راه و راهداران در طول مسیرها مستقر هستند.

او بابیان اینکه ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان قم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ماهانه با همکاری ارگان‌هایی مانند ستاد اقامه نماز، وزارت بهداشت و تعزیرات حکومتی از مجتمع‌های خدمات رفاهی بازدید داریم و قبل از سالگرد ارتحال امام‌خمینی نیز یک بازدید از آنها انجام و نکاتی در جلسه با انجمن آنها یادآوری شد که ظرف یک تا دو هفته آینده بازدید دیگری از آنها به عمل می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درباره نظارت این اداره‌کل بر پایانه‌های مسافربری گفت: متولی اصلی پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها هستند و راهداری بر حمل‌ونقل آن‌ها نظارت می‌کند که شرکت‌های حمل‌ونقل آمادگی کامل دارند و نیروهای راهداری برای کنترل نرخ بلیت و مدیریت فنی به همراه پلیس‌راه در پایانه مسافربری شهر قم، ورودی اتوبان قم-تهران و نقاط دیگری در محورها مستقر هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، او با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تردد در محورهای استان در طول سفرهای تابستانی سال گذشته بیان کرد: امسال نیز افزایش تردد بین ۱۰ تا ۱۲ درصد را در محورهای استان قم پیش‌بینی می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.