| کد خبر: 170152 |

◄ تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت حمل‌و‌نقل

ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی سازمان در راهداری رخ داد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی سازمان این سازمان خبر داد و گفت: عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت حمل‌ونقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان هفته گذشته با حضور سرزده در استان‌های اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری، مسائل و مشکلات رانندگان بخش حمل‌ونقل کالای این استان‌ها را از نزدیک بررسی کرد و در بازدید از پایانه بار امیرکبیر اصفهان گفت: برای حل مشکلات سیستم حمل‌ونقل بار، روابط صاحب کالا، شرکت‌های حمل‌ونقل و راننده سیستماتیک و دیگر مولفه‌های موجود در این حلقه حذف می‌شوند.

وی افزود: با ساماندهی سامانه بار کشور، منابع تولید بار، انبارهای بار، کارخانجات و بنادر شناسایی می‌شوند و انجمن‌های صنفی سراسر کشور می‌توانند نسبت به ثبت‌نام، پیگیری و تقاضای حمل‌بار اقدام کنند. ‌

حسن‌نیا گفت:‌ تا زمان راه‌اندازی ارتباط منظم و سیستماتیک بین صاحب کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل، کرایه و حق کمیسیون‌ها پیامکی به رانندگان اعلام می‌شود و در بارنامه نیز ذکر خواهد شد.

وی بابیان این که اصفهان با دارا بودن حدود ۵۰ هزار راننده و ۳۵ هزار ماشین یکی از قطب‌های حمل‌ونقل کشور است، افزود: حدود ۷۰درصد بار تولیدی در اصفهان، توسط ناوگان حمل‌ونقل خود استان جابه‌جا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ناوگان حمل‌ونقل اصفهان همواره در زمان‌های بحران و شرایط سخت به کمک نظام حمل‌ونقل کشور آمده است، از آغاز پوشش بیمه‌تکمیلی ۹۰۰ نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتدای مردادماه خبر داد و گفت:‌ منابع مالی این اقدام توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بار کشور تامین شده است.

حسن‌نیا اقدامات سازمان تامین‌اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت وزیان آور را در دستور کار خود قرار داده است.

 حسن‌نیا گفت: کارت هوشمند رانندگان و پیمایش ماشین‌ها در اختیار ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها قرارگرفته است تا رانندگان از این طریق بتوانند لاستیک موردنیاز خود را از طریق نمایندگان فروش و باقیمت مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت خریداری کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به نظارت جدی این نهاد بر شرکت‌های حمل‌ونقل اظهار کرد:‌ جهت شفاف‌سازی صدور بارنامه‌ها، نظارت مستمری بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کالا داشته‌ایم و در این راستا عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت حمل‌ونقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است. وی افزود:‌ همچنین کمیسیون ماده ۱۲ ستاد مرکز با حضور در استان‌ها و شرکت در جلسات کمیسیون‌های استانی نسبت به بررسی شکایت رانندگان و رفع مشکلات آن‌ها اقدام می‌کنند.

 وی با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی سازمان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی شکایات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شکایات واصل‌شده رسیدگی می‌کند. حسن‌نیا که بدون اطلاع قبلی و سرزده جهت بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالبات رانندگان استان چهارمحال‌وبختیاری به شهرکرد سفرکرده بود، طی نشستی با استاندار و معاونان ایشان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان چهارمحال‌وبختیاری اقدامات و مشکلات دو حوزه حمل‌ونقل و راهداری استان را رسیدگی و راهکارهای آن را نیز موردبررسی قرارداد.

وی در این نشست گفت: باید کارهای مطالعاتی و ساختاری کلانی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شود و به عنوان یک بنگاه اقتصادی به فعالیت‌ها نگریسته شده و با تحلیل مسائل و مشکلات موجود در این دو حوزه، چشم‌انداز روشنی در آینده برای این دو مهم ترسیم شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پیشنهادها و راهکارهای موثری درخصوص رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های شرکت‌ها و رانندگان از مجموعه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این استان ارایه شده است که لازم است با همکاری جدی مقام ارشد دولت در استان، معاونان ایشان و مدیران سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در استان به نتیجه مورد انتظار برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی مرکز استان از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در دو حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان چهارمحال‌وبختیاری ابراز رضایت کرد و فعالیت‌های صورت گرفته در این دو حوزه را نقطه عطف و نشان عزم راسخ متولیان امر در این استان برشمرد و بر تداوم و نیز افزایش این گونه فعالیت‌های جهاد گونه تاکید کرد.

 عبدالهاشم حسن‌نیا همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات و محقق شدن خواست رانندگان در استان چهارمحال‌وبختیاری را بسیار مطلوب بیان کرد و خواستار رسیدگی موثرتر به مطالبات رانندگان و پاسخگویی سریع به مشکلات و رفع مسائل آن‌ها، خارج از نوبت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از نماینده این سازمان در استان درخواست کرد با حساسیت بیشتری به مشکلات و چالش‌ها رسیدگی کنند و با برگزاری نشست‌های مستمر با نمایندگان حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت بهره‌وری بیشتر از گذشته را در این دو حوزه کاربردی به انجام برسانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.