| کد خبر: 155871 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

تعمیر و بهسازی بیش از ۶۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌های خراسان جنوبی در ۷ ماهه سال ۹۶

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و بهسازی بیش از ۶۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌های استان در ۷ ماهه سال ۹۶ خبر داد.

تین نیوز

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و بهسازی بیش از ۶۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌های استان در ۷ ماهه سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری ابنیه فنی در سال جاری گفت: امسال تعمیرات اساسی و بهسازی بیش ۶۹ دستگاه پل در راه‌های استان در دست اجرا است که برای این منظور ۱۱۷۸۲۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بازسازی حدود ۲۴ دستگاه پل که در اثر سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال در برخی از شهرستان‌ها به ‌صورت موضعی یا کلی دچار آسیب یا تخریب شده بودند نیز جزو پروژه‌های در دست اقدام است که کار بازسازی برخی از آن‌ها تمام و برخی دیگر همچنان در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها بیان کرد: تخریب و نوسازی دال بتنی پل‌ها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه‌های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پل‌ها، دریواسیون و تنظیم بستر پل‌ها، مقاوم‌سازی پایه‌های پل‌ها، تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب پل‌ها، تعریض پل‌ها، مرمت دال و کوله‌های پل‌ها، مرمت قرنیز و نرده پل‌ها و نظایر آن است.

شهامت در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر ۱۰۲۹۲ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که با هدف ارتقای کیفی ابنیه فنی و توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت‌های نگهداری پل‌ها پروژه‌هایی با موضوعات جدید همچون: آب‌بندی سطح پل‌ها، تعمیر آب‌چکان و شست‌وشوی عرشه پل‌های بزرگ در مسیرهای نمک‌پاشی شده، تعمیر، پاک‌سازی و شستشوی کانال هدایت آب و دیواره تونل‌ها، تنقیه، احداث رادیه-برید و تعمیرات آبروها و پل‌های کوچک در مسیل‌ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل‌ها و تعمیر و اجرای درزهای انبساط پل‌ها تأمین اعتبار شده و در مدار اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد پل‌هایی که در این استان قرار می‌گیرند در راه‌های اصلی و فرعی بالغ بر ۷۳۵۲ دستگاه پل بزرگ و کوچک و در راه‌های راه روستایی بالغ بر ۲۹۴۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایان با اشاره به ساختار جدید ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پس از انتزاع معاونت راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و تشکیل اداره نگهداری ابنیه فنی در استان عنوان کرد: موضوع تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتر نسبت به گذشته در دست انجام است و تلاش شده است با به‌کارگیری افراد متخصص و علاقه‌مند به ابنیه فنی به‌عنوان مسئول اداره مذکور، برخی از عقب‌افتادگی گذشته جبران و وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.