| کد خبر: 154161 |

کاهش 15 درصدی تلفات تصادفات در آزاد راه تهران - قم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری گفت: تلفات جاده ای آزاد راه تهران - قم در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری گفت: تلفات جاده ای آزاد راه تهران - قم در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافته است.

فرشاد اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آزاد راه تهران - قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است، اظهار داشت: تصادفات منجر به جرح نیز در این آزاد راه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 30 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات آزادراه تهران - قم در 30 کیلومتری شهر تهران رخ می دهد، اظهار داشت: خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ دلایل اصلی تصادفات در این محور هستند.

اسکندری در ادامه از دلایل کم شدن میزان تصادفات را خط کشی استاندارد معابر عنوان کرد و افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری در شش ماه اخیر، یکهزار کیلومتر خط کشی گرم و سرد در در محورهای مواصلاتی این شهرستان کشیده است.

وی در ادامه یکی از دلایل تصادفات منجر به فوت در آزاده راه تهران - قم را وجود دست فروشان بخصوص گل فروشان در حاشیه این آزاده راه عنوان کرد و افزود: تجمع گل فروشان باعث ترافیک و ترمز ناگهانی رانندگان می شود.

اسکندری ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری با انواع راهکارهای قانونی با این تجمع ها مخالفت کرده؛ متاسفانه دستگاه های متولی در این امر ما را یارری نکردند.

وی در ادامه با بیان اینکه نصب علایم راهنمایی و رانندگی مانند تابلوی اخطاری و انتظامی، مسیرنما، جهت نما، ضربه گیر، چراغ های چشمک زن و سرعتگاه در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: 30 هزار تابلو و علائم رانندگی در شش ماه اول سال جاری در این شهرستان نصب شده است.

اسکندری با بیان اینکه متاسفانه در سطح این شهرستان پدیده سرقت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی وجود دارد، افزود: سرقت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به طور شگفت آوری میزان تصادفات را بالا می برد.

وی افزود: در پدیده ای نادر در سال جاری ما شاهد سرقت پله های پل عابر پیاده در سطح شهرستان ری بودیم که تمام این امور ضرورت ورود جدی دستگاه امنیتی و انتظامی را به موضوع سرقت علائم راهنمایی و رانندگی را نشان می دهد.

اسکندری تخلیه نخاله های ساختمانی را از عوامل دیگر تصادفات عنوان کرد و گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی در وسط جاده های فرعی و اصلی و یا کناره های آن می تواند تصادفات منجز به جرح و فوت فراوانی را ایجاد کند که این پدیده نیز در شهرستان ری وجود دارد.

وی عنوان کرد: در برخی موارد صاحبان زمین های اطراف جاده ها برای همسطح سازی و ایجاد جاده برای زمین و باغ خود این کار را انجام می دهند که در صورت مشاهد راهداری شهرستان ری بشدت با این افراد برخورد می کند.

شهرستان ری دارای 3 هزار کیلومتر راه همسنگ، 190 کیلومتر راه فرعی، 175 کیلومتر راه روستایی و 65 کیلومتر آزاد راه است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.