| کد خبر: 153259 |

نیاز به اعزام روزانه ۴هزار اتوبوس به سه مرز برای زمان بازگشت زائران اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام بازگشت زائران روزانه به ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای اعزام به مرزهای سه‌گانه لازم است» تاکید کرد: استان‌ها از تمامی ظرفیت خود برای بازگشت مسافران اربعین استفاده کنند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام بازگشت زائران روزانه به ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای اعزام به مرزهای سه‌گانه لازم است» تاکید کرد: استان‌ها از تمامی ظرفیت خود برای بازگشت مسافران اربعین استفاده کنند.

به گزارش تین‌‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشست هم‌اندیشی مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشوربا حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور آمادگی کامل برای سفرهای اربعین هموطنان و آغاز فصل سرما در تهران برگزار شد. 

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با تأکید بر اینکه نشست در آستانه سفرهای زائران و هم‌وطنان به عتبات عالیه و حماسه بزرگ اربعین حال همچنین شروع فصل سرما و راهداری زمستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار داشت: هم سو شدن این دو رویداد در کنار هم بیانگر اهمیت بالای مسئولیت مدیران ادارات کل استانی و تمامی همکاران است زیرا هر دو محور فعالیت سازمان را در سطوح مختلف در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به انتزاع بخش راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و الحاق به ادارات کل حمل‌ونقل در سال گذشته گفت: این ادغام که مدت‌زمان زیادی از آن نمی‌گذرد باعث شده است تا تأثیر بسزایی بر اقدامات ما در سازمان و به‌تبع آن در ادارات کل داشته باشد زیرا دو حوزه فعالیت در کنار یکدیگر کارهای متفاوتی را ساماندهی می‌کنند و باید به‌صورت مشترک مدیریت شوند.

 کشاورزیان با اشاره به وظیفه ذاتی راهداری که نگهداری از شبکه راه‌های کشور خاطرنشان کرد: راهداری یک امر کاملاً مهندسی است درحالی‌که وظیفه اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای بهره‌برداری از شبکه راه‌ها است که آن‌یک امر بیشتر اقتصادی و اجتماعی است و تلفیق این دو باهم نیازمند هنرمندی خاصی است تا مدیران عدالت رابین این دو حوزه مهم رعایت کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر رعایت توازن در به‌کارگیری منابع و زمان‌بندی برای انجام امور مربوطه بین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقا و توسعه هر دو بخش به‌صورت هم‌زمان از وظایف مدیران ادارات کل استانی است که باید باتربیت نیروهایی جدید در دو بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این امور را به سرانجام برسانند زیرا برای آینده سازمان لازم است تا چرخش نخبگان از سطوح پایین مدیریتی در استان‌ها آغاز شود و نیروهای دوبعدی که بر هر دو وظیفه سازمان به‌طور کامل اشراف داشته باشند تأمین و جذب شوند.

استانداردسازی مدیریت منابع انسانی در ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

وی با اشاره به اینکه ساختار نیروی انسانی جدید برای مدیریت ادارات کل استان‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است، افزود: این ساختار جدید به ما خواهد گفت که با چه معیاری‌هایی باید از نیروهای موجود در ادارات استفاده کنیم و حتی به‌صورت روشن در این ساختار آمده است که به ازای هرچند کیلومتر راه باید چه تعداد نیروی انسانی و کارشناسی فعالیت کنند.

کشاورزیان با تأکید بر اینکه استانداردسازی برای مدیریت نیروی انسانی نویدبخش مدیریت یکپارچه خواهد شد، گفت: این استانداردسازی باعث ارتقای سطح و کیفیت زندگی شاغلان خواهد شد و رضایت نسبی آن‌ها را فراهم خواهد کرد زیرا در این استانداردسازی چتر حمایتی سازمان برای تمامی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی ناظر بر نوع فعالیت و سابقه کار تنظیم خواهد شد.

توان مالی پیمانکاران قبل از برگزاری مناقصه سنجیده شود

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه پیمانکاران باید توان مالی متناسب با پروژه‌های در دست اقدام خود داشته باشند، اظهار کرد: برای انتخاب پیمانکاران در حوزه راهداری توصیه من به مدیران استانی این است که سعی کند سطح توان مالی پیمانکاران را قبل از برگزاری مناقصه بسنجند تا در کارهای محوله به آن‌ها به دلایل مالی خللی ایجاد نشود همچنین برای خدمت‌رسانی و نظم‌بخشی بهتر و بیشتر به قراردادهای ادارات کل در سازمان مرکزی سامانه معاملات نصب و راه‌اندازی شده است تا نظارت و ارزیابی مناسبی از قراردادهای موجود در سراسر کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما، راهداری زمستانی را یکی از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین امور پیش روی ادارات کل استانی دانست و افزود: برای راهداری زمستانی پیشنهاد می‌کنم از همین امروز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید طبق قانون تأمین بودجه برای این امر هماهنگی‌های لازم با مسئولین استانی و استانداران صورت گیرد.

تجمیع تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری  به ۳۵ برند

کشاورزیان پیرامون برنامه‌های سازمان در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با تأکید بر اینکه اجرایی کردن شبکه سیر هم نام به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم در جهت توسعه و ارتقاء بخش حمل‌ونقل مسافر است، افزود: خوشبختانه برای به نتیجه رسیدن این امر گام‌های اولیه مهمی در این مدت برداشته‌شده است که مهم‌ترین آن در فاز اول تجمیع تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری  به ۳۵ برند شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه تا به امروز تلاش شده است تا  حقی از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری استان‌ها تضییع نشود ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها شرکت‌های دارای سرمایه و توانمند وجود دارند که با توجه به اینکه در طرح شبکه سیر هم نام تلاش بر این است که سطح خدمات افزایش ‌یابد لذا با دستگاه‌های ذی‌ربط چون شهرداری در شهر تهران هماهنگی‌هایی  انجام‌شده است تا این شرکت‌ها نیز دفاتر خود را در پایانه‌های تهران تأسیس کرده و فعالیت کنند. 

ارتقا ایمنی سفر با ناوگان عمومی در گرو سرانجام رسیدن طرح شبکه سیر است

وی ارتقا ایمنی در سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای را درگرو به سرانجام رسیدن این طرح دانست و افزود: در تمامی جهان پس‌ازاینکه شرکت‌های مسافربری جاده‌ای دچار مشکلاتی می‌شوند به دلیل اینکه برند هستند میزان اعتبار و حتی سهام آن‌ها کاهش می‌یابد به همین دلیل اگر در ایران نیز به این مهم دست‌یابیم علاوه بر ساماندهی به شرکت‌ها به ایمنی سفر در جاده‌ها نیز دست خواهیم یافت.

ابلاغ آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بار به روش کنسرسیوم

کشاورزیان از تسهیل در تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بار نیز خبر داد و گفت: بر اساس آیین‌نامه‌ای که در این زمینه وجود دارد شرکت‌های مختلف می‌توانند به‌وسیله کنسرسیوم به یکدیگر متصل شوند که همین امر زمینه‌ساز تشکیل یک شرکت بزرگ را نیز فراهم خواهد کرد همچنین طبق آیین‌نامه جدید و به پیشنهاد انجمن‌های فعال در این حوزه تأسیس بازارگاه نیز تسهیل شده است تا به‌وسیله این بازارگاه‌ها صاحبان بار به شرکت‌های حمل‌ونقلی و آن‌ها نیز به رانندگان به‌راحتی متصل شوند.

آیین‌نامه جدید فعالیت در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر ابلاغ شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بحث ورود سازمان به موضوع شرکت‌های مسافربری بین‌المللی پرداخت و گفت: آیین‌نامه جدید فعالیت در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر ابلاغ‌شده است که بر این اساس شرکت‌هایی می‌توانند مبادرت به حمل مسافر در کریدورهای بین‌المللی داشته باشند که در داخل کشور نیز فعال هستند و خود مالک اتوبوس‌های حامل مسافران به مقاصد بین‌المللی باشند.

تأکید بر اعزام روزانه ۴ هزار اتوبوس برای بازگشت زائران در سه روز

 کشاورزیان در پایان با اشاره به آغاز سفرهای اربعین به نقاط مرزی در داخل کشور تصریح کرد: تنها در روز گذشته بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر از طریق مرزهای زمینی به کشور عراق سفرکرده‌اند لیکن مشکل اصلی در بازگشت این افراد از زیارت عتبات در روزهای پس از اربعین است که این حجم عظیم از هم‌وطنان در کمتر دو الی سه روز قصد بازگشت به وطن خود را دارند به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که در آن ایام روزانه به ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای اعزام به مرزهای سه‌گانه لازم است که به‌صورت تقریبی ۱۲ الی ۱۳ هزار دستگاه معادل با تمامی ظرفیت ناوگان جاده‌ای را شامل می‌شود درنتیجه پیشنهاد می‌شود تا استان‌ها از تمامی ظرفیت خود برای بازگشت مسافران اربعین استفاده کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه این همایش اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل این سازمان طی سخنانی علاوه بر تأکید بر موضوع جابه‌جایی زائران اربعین و اهمیت و برنامه‌های شبکه سیر مسافری، به موضوع تغییر کاربری پایانه‌ها از غرفه محور به کانتر محور اشاره کرد.

 غلامی افزود: امروزه پایانه‌های متمرکز پاسخگوی نیازهای کاربران نیست، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود درزمینهٔ احداث پایانه‌های نیمه‌متمرکز با مشارکت بخش خصوصی و نظارت مدیران کل استانی اقدامات لازم صورت گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.