| کد خبر: 152286 |

ضرورت رقابت‌پذیر کردن حمل‌ونقل جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری در چند سال گذشته با مشکلاتی در زمینه درآمدزایی روبه‌رو شده که آن را به کاهش استقبال مسافران از این بخش نسبت می‌دهند.

تین نیوز

حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری در چند سال گذشته با مشکلاتی در زمینه درآمدزایی روبه‌رو شده که آن را به کاهش استقبال مسافران از این بخش نسبت می‌دهند.

در این زمینه باید یادآوری کرد در زمانه‌ای که افزایش هزینه‌های زندگی از میزان سفر ایرانی‌ها کاسته، شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل باید روش‌های جدید و متنوعی برای جذب مسافر در پیش گیرند تا از ریزش مسافر جلوگیری کنند.

ایجاد تنوع در روش‌های فروش بلیت از جمله راهکارهای جذب مسافر است که در این زمینه در حمل‌ونقل هوایی و ریلی عملکرد بهتری نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای شاهد هستیم.

درحال‌حاضر دستیابی به بلیت در ساعت‌ها و تاریخ‌های مختلف با استفاده از سایت‌های مختلف امکان‌پذیر بوده و شرکت‌های هواپیمایی و ریلی، قیمت‌های شناوری عرضه می‌کنند که این مسئله موجب می‌شود مسافران حق انتخاب داشته باشند و بتوانند با توجه به زمان، نرخ و ساعت موردنظر، بلیت خریداری کنند اما حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری هنوز بیشتر بر روش‌های سنتی عرضه بلیت تکیه دارد و شرکت‌هایی که بلیت را به‌صورت اینترنتی ارائه می‌کنند نیز همواره قیمت‌های ثابتی برای سفرها دارند و به سمت عرضه شناور نرخ قدم برنداشته‌اند و حتی اگر در برهه‌ای از زمان تخفیفی هم برای مسافران داشته باشند، اطلاع‌رسانی مناسبی درباره آن نمی‌شود و تا زمانی که مسافر به پایانه مسافری مراجعه نکند، از این تخفیف‌ها آگاه نخواهد شد.

ثبات قیمت‌ها در بخش جاده‌ای در مقایسه با تنوع نرخ در حوزه هواپیمایی موجب می‌شود در برخی فصل‌ها و بازه‌های زمانی کم‌سفر، مسافران اولویت را به حمل‌ونقل هوایی دهند و به‌جای اتوبوس، هواپیما را برای سفر انتخاب کنند. با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی در چند سال گذشته افزایش‌یافته و در این شرایط کاهش مسافر، مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر است، حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری برای ادامه حیات باید به سمت روش‌های نوین عرضه بلیت و نیز ارائه بسته‌های خدماتی متنوع حرکت کند وگرنه از رقابت با دیگر شیوه‌های حمل‌ونقل بازخواهد ماند.

مهرداد فرشیدی - کارشناس حمل‌ونقل

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.