| کد خبر ۳۰۷۶۴۵
کپی شد

در دوره آموزشی و نشست هم‌ اندیشی روابط عمومی سازمان راهداری چه گذشت؟

دوره آموزشی و نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با محوریت روش های کیفی پایش و تحلیل رسانه ها و بررسی جایگاه این حوزه در تهران برگزار شد.

در دوره آموزشی و نشست هم‌ اندیشی روابط عمومی سازمان راهداری چه گذشت؟
تین نیوز |

در عصر ارتباطات و تحولات فناورانه، روابط عمومی دیگر تنها یک واحد اطلاع رسانی نیست؛ بلکه بازوی راهبردی سازمان ها برای مدیریت افکار عمومی، مستندسازی خدمات و خلق فرصت از دل بحران هاست.

به گزارش تین نیوز، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از فعالان حوزه روابط عمومی به عنوان روایتگران گمنام خدمات این سازمان در سطح جاده های کشور یاد کرد.

اروجعلی علیزاده در دوره آموزشی روش های کیفی پایش و تحلیل رسانه ها گفت: بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که از این میزان، ۵۰ هزار کیلومتر شامل محورهای اصلی و شریانی است.

وی بیان کرد: همچنین حدود ۹۰ درصد جابه جایی بار و مسافر از طریق شبکه راه ها انجام می شود و این گستردگی، بیانگر حجم عظیم خدمات و مسئولیت های حوزه راهداری است که نیازمند معرفی بیش از پیش به افکار عمومی است.

معاون راهداری با تأکید بر تلاش شبانه روزی راهداران در نگهداری، ایمن سازی و پاکسازی جاده های کشور، تصریح کرد: هر ساله شماری از نیروهای راهداری در جریان اجرای عملیات های جاده ای آسیب دیده و یا جان خود را از دست می دهند و این فداکاری ها باید در قاب رسانه بازتاب یابد، تا تلاش این قهرمانان گمنام در اذهان جامعه ماندگار شود.

علیزاده بیان کرد: در عصر ارتباطات، سرعت در انتقال پیام ها نقشی تعیین کننده در حوزه اطلاع رسانی دارد و از این رو، نیروهای روابط عمومی باید با انسجام و برنامه ریزی مؤثر، رویدادها را به موقع و صحیح بازتاب داده و فرصت ها را از دل بحران ها خلق کنند.

روابط عمومی، روایتگر تلاش های بی وقفه راهداران و رانندگان کشور است

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اطلاع رسانی و مستندسازی دقیق، خدمات و از خودگذشتگی های راهداران و رانندگان کشور را برای مردم بازتاب می دهد.

معاون فنی و راه روستایی با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی در انعکاس زحمات تلاشگران عرصه حمل ونقل و راهداری اظهار داشت: روابط عمومی نقشی فراتر از اطلاع رسانی دارد. این واحد با ترکیب تخصص و هنر روایتگر واقعی تلاش های راهداران و رانندگان کشور است و وظیفه دارد با مستندسازی دقیق و اطلاع رسانی هوشمندانه، خدمات و تلاش واقعی این عزیزان را به مردم نشان دهد.

خانقایی افزود: راهداران و رانندگان کشور، فداکارانه در سخت ترین شرایط جوی و مسیرهای طولانی، جریان حمل ونقل کالا و مسافر را هدایت می کنند و در بحران ها نخستین امدادگران صحنه هستند و اینجاست که نقش روابط عمومی در بازتاب درست این تلاش ها به جامعه نمایان تر می شود.

وی افزود: این واحد پلی است میان تلاش های خاموش راهداران و رانندگان و شناخت جامعه که با صداقت و واقع نگری خدمات و از خودگذشتگی های آنان را روایت می کند و اعتماد عمومی را تقویت می نماید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مستندسازی اقدامات انجام شده در راه های روستایی کشور گفت: امروز بالغ بر ۱۱۶ هزارکیلومتر راه آسفالته، ۴۰ هزار کیلومتر راه فرعی و ۲۰۳ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد، بنابراین امروز توسعه گسترده راه های روستایی و بازسازی و نگهداری جاده ها، امید و رضایت مردم را افزایش داده است و ضروری است با حضور میدانی مراحل مختلف پروژه ها و تلاش های انجام شده مستند و به جامعه انعکاس یابد.

نوآوری، اخلاق مداری و حرفه ای بودن شاخصه روابط عمومی پویا است

مشاور ریاست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست از روابط عمومی به عنوان وجدان بیدار، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای یک سازمان یاد کرد.

علی فتحی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها تجلی گر مردم داری، عشق ورزیدن به مردم، اخلاق حرفه ای در ارتباطات و تبدیل ارتباطات خشک سازمانی به پیام های انسانی قابل لمس هستند.

مشاور ریاست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست در ادامه از خلاقیت، نوآوری، بهره گیری از شیوه های نوین به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان، پاسخگویی و شفافیت، انتقادپذیری و تأمین نیازهای مخاطبان به عنوان ویژگی های روابط عمومی پویا یاد کرد.

فتحی بیان کرد: مدیریت بحران ها، سرعت و دقت در انتقال اطلاعات صحیح، تعامل مؤثر با ذی نفعان، تحلیل بازخوردها و بهبود مستمر کار، مردمی نگری، اخلاق مداری و تبیین دستاوردهای سازمانی از دیگر ویژگی های روابط عمومی پویا و نشان دهنده نقش راهبردی آن در فعالیت های سازمانی است.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان سازمانی پروژه محور، خدمات محور، امدادمحور و بحران پایه نام برد و افزود: روابط عمومی این سازمان با رویکرد خدمات رسانی شبانه روزی، همراهی با مناسبات ملی و مذهبی، تولید محتوای حرفه ای، رتبه های متعددی را در جشنواره های معتبر و در بین سازمان های برتر کشوری به دست آورده است.

از دل دشواری ها تا فرصت های نو؛ مسیر روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و هوش مصنوعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، فعالان حوزه روابط عمومی را کیمیاگران این سازمان خواند که از دل دشواری ها، فرصت می سازند.

حمزه ذاکری توجه به مقوله آموزش را زیربنای توسعه ای هر سازمانی دانست و بر اهمیت جایگاه هوش مصنوعی در دگرگونی فرآیندهای اطلاع رسانی تأکید کرد.

وی گفت: امروزه لبه پیکان تحولات جهانی در حوزه ارتباطات در دستان هوش مصنوعی است و فعالان حوزه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای هوشمندانه از این ظرفیت برای ارتقای تعامل با مخاطبان بهره می برند.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: از آنجا که سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یکی از سازمان های پیشرو در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه اجرای طرح های مطالعاتی و دانش بنیان است، اطلاع رسانی درست درباره این دستاوردها می تواند تصویری واقعی از سازمانی دانش محور را به جامعه نمایش دهد.

ذاکری ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره های آموزشی، فراتر از موضوعات آموزش محور بوده و با یادگیری عمیق محتواها، موجب جلوه گر شدن آموخته ها در رفتار و عملکرد کارکنان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در سراسر کشور شود.

روابط عمومی؛ عامل مؤثر در تحکیم اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی سازمان

مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: روابط عمومی در ارتقای سرمایه اجتماعی سازمان و تقویت اعتماد عمومی تاثیرگذار است و این حاصل تلاش آگاهانه، بابرنامه و صادقانه مجموعه روابط عمومی است.

هما باعثی با اشاره به گستره فعالیت های این سازمان در لبه تماس مستقیم با مردم و خدمت رسانی مستمر و بی وقفه، اظهار کرد: بر این اساس، روابط عمومی همگام با سایر بخش های تخصصی سازمانی، مأموریت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در قالبی کیفی دنبال می کند.

وی به نقش تسهیلگری و تبدیل داده ها و اطلاعات فنی و تخصصی به پیام های اثرگذار و انسان محور اشاره و خاطرنشان کرد: درک و دریافت صحیح مسائل توسط فعالان حوزه روابط عمومی، پیش شرط لازم برای انتقال پیام به مخاطبان است.

وی تاکید کرد: روحیه همدلی، درک و ایجاد حس مشترک بین حوزه های تخصصی سازمانی و روابط عمومی موجب طراحی و ارائه برنامه های مؤثر و خدمات واقعی به مردم می شود.

مشاور ریاست و مدیر دفتر روابط عمومی همچنین به اهمیت مخاطب شناسی و تولید محتوای موثر مبتنی بر شناخت دقیق مخاطبان اشاره کرد.

باعثی ضمن قدردانی از تلاش و تعهد همکاران روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، بر ضرورت تقویت ساختار روابط عمومی و حمایت بیشتر از نیروهای انسانی تأکید کرده و آن را زمینه ساز ارتقای کیفیت خدمات رسانه ای و اطلاع رسانی و تحقق رسالت این حوزه دانست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.