| کد خبر: 266870 |

تعداد ناوگان عمومی جاده‌ ای کشور به ۱۵ هزار دستگاه می‌ رسد

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: در قالب قرارداد با خودروسازان و شرکت های واردکننده، تا ۳ سال آینده تعداد ناوگان عمومی جاده ای به ۱۵ هزار دستگاه می رسد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: در قالب قرارداد با خودروسازان و شرکت های واردکننده، تا ۳ سال آینده تعداد ناوگان عمومی جاده ای به ۱۵ هزار دستگاه می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه برنامه ریزی برای افزایش تعداد ناوگان حمل ونقل جاده ای در تمامی بخش ها از جمله اتوبوس، مینی بوس و ون را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: اولویت سازمان راهداری کشور استفاده از ظرفیت تولید داخل است که در این زمینه با چند کارخانه تولید داخل قرارداد منعقد شده و با خروج ۶هزار فروند ناوگان فرسوده کشور، ۶هزار ناوگان جدید طی سه سال وارد این بخش خواهد شد که در مجموع تعداد ناوگان عمومی جاده ای کشور به ۱۵هزار دستگاه می رسد.

او بیان کرد: همچنین بخشی دیگر از ناوگان جاده ای کشور هم از طریق ظرفیت واردات تامین خواهد شد که در این زمینه هم اقدامات لازم برای همکاری با دستگاه های دیگر از جمله سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست شده است.

باقر جوان اظهار کرد: ۶هزار دستگاه در حال حاضر فعال بوده و تردد آنها در مسیرهای بلند امکان پذیر است و برای خارج شدن ۶هزار دستگاه فرسوده که در ناوگان فعلی است اما استفاده از آن در مسیرهای طولانی امکان پذیر نیست هم برنامه ریزی لازم شده که به مرور از ناوگان جاده ای کشور خارج شود در نتیجه تعداد ناوگان به ۱۵هزار دستگاه خواهد رسید.

او تاکید کرد: سازمان راهداری تمام تلاش خود را برای افزایش ظرفیت جاده ای کشور کرده و در این زمینه هم برنامه های از جمله افزایش تعداد صندلی را انجام داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.