| کد خبر: 176712 |

◄ شمارش معکوس برای افتتاح راه‌آهن ارومیه

دو ماه بعد از وعده افتتاح راه آهن ارومیه در شهریور ماه امسال، هم‌زمان با آغاز دوره مدیریت جدید در وزارت راه و شهرسازی راه آهن ارومیه هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز قرار است هفته آینده و همزمان با بازدید خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از راه آهن ارومیه، این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

این راه‌آهن به طول ۱۸۲ کیلومتر و در ۵ قطعه احداث‌شده است که از پیشرفت ۱۰۰ درصدی برخوردار است و در آستانه افتتاحیه قرار دارد.

طرح راه‌آهن مراغه به ارومیه که از سال ۱۳۸۰ آغاز شده است  دارای چهار ایستگاه در شهرهای میاندوآب، مهاباد، نقده و ارومیه است.

خیراله خادمی در آخرین بازدید از این خط آهن گفته بود: راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول 182 کیلومتر در آخرین مراحل اجرایی کار قرار دارد و در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد و بدین ترتیب سوت قطار در شهر ارومیه به صدا درخواهد آمد.

بر اساس اظهارات او قرار بود تا اواخر شهریور ماه کمیسیون تعیین سرعت به‌منظور تعیین سرعت طرح در محل حضور یابند و با انجام رلواژ نهایی و عملیات ایمن‌سازی محور امکان بهره‌برداری از این خط ریلی در شهریور مهیا شود؛ اما تغییرات در بدنه وزارت راه و شهرسازی و احتمال استیضاح یا استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی باعث شد که بسیاری از پروژه‌ها از جمله افتتاح این خط آهن به تاخیر افتد.

خادمی آن زمان از پایان عملیات اجرایی ساختمان ایستگاه ارومیه خبر داده و گفته بود: ایستگاه تشکیلاتی درجه‌یک ارومیه به‌عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن مراغه-ارومیه با زیربنای حدود 16‌هزار و 600 مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث‌شده است.

 بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه-ارومیه موجب اتصال مرکز استان آذربایجان‌غربی به شبکه ریلی کشور  می‌شود که این امر علاوه برافزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی موجب کاهش سوانح رانندگی، توسعه مناطق غربی کشور و بهره‌مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی شهرهای مسیر از امکانات راه‌آهن در این منطقه می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میزان ترافیک مسافری برای سال اول بهره‌برداری از این خط  0.8 میلیون نفر است که این رقم برای سال بیستم بهره‌برداری یک میلیون نفر پیش‌بینی شده و میزان ترافیک باری مسیر نیز در سال اول بهره‌برداری 0.6 میلیون تن و در سال بیستم 1.5 میلیون تن برآورد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.