| کد خبر ۳۰۷۰۱۶
کپی شد

انجام مذاکرات ساخت راه آهن چابهار خراسان جنوبی از مسیر شمال سیستان و بلوچستان

جلوگیری از بن بست ریلی در منطقه سیستان؛ ایجاد اشتغال پایدار از طریق حضور شرکت های حمل و نقل، تعمیرات واگن، خدمات بازرگانی و گردشگری؛ افزایش نقش راهبردی مرز میلک؛ کاهش فشار زیست محیطی بر مسیرهای مرکزی کشور؛ امکان بهره مندی اهالی منطقه از قطارهای مسافری و باری در مسیرهای بلندمدت برخی از دلایل اهمیت ساخت راه آهن چابهار خراسان جنوبی، از شمال استان سیستان و بلوچستان است.

انجام مذاکرات ساخت راه آهن چابهار خراسان جنوبی از مسیر شمال سیستان و بلوچستان
تین نیوز |

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای عبور خط آهن چابهار خراسان جنوبی از مسیر شمال سیستان و بلوچستان، گفت: مذاکره ساخت این مسیر با رئیس سازمان محیط زیست کلید خورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد سرگزی افزود: با توجه به ملاحظات سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اراضی تالابی منطقه، گزینه ای تحت عنوان خط آنتنی به زابل و اتصال از مسیر دشتک به خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته بود که این مسئله با توجه به اثرات منفی آن بر توسعه منطقه، برای ما قابل پذیرش نبود.

نماینده زابل در مجلس در ادامه افزود: در همین راستا، مذاکرات مستقیم و مؤثری با خانم انصاری، رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست، انجام شد که در فضای تعاملی بسیار خوبی صورت گرفت. همچنین در جلسات تخصصی برگزار شده در سطح ملی، مقرر شد معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه تیم کارشناسی در هفته آینده سفری به منطقه داشته باشند تا موضوع عبور خط ریلی از مسیر اصلی زابل بررسی و راهکارهای محیط زیستی لازم اتخاذ شود.

سرگزی با تأکید بر اینکه حل این چالش صرفاً در سایه تعامل و همکاری دستگاه ها ممکن است، تصریح کرد: این پروژه یک موضوع صرفاً عمرانی نیست؛ بلکه به دلایل متعددی از جمله توسعه اقتصادی، حفظ جمعیت، اشتغال زایی و امنیت مرزی، از اهمیت راهبردی برخوردار است.

وی جلوگیری از بن بست ریلی در منطقه سیستان؛ ایجاد اشتغال پایدار از طریق حضور شرکت های حمل و نقل، تعمیرات واگن، خدمات بازرگانی و گردشگری؛ افزایش نقش راهبردی مرز میلک به عنوان دروازه صادراتی به افغانستان؛ کاهش فشار زیست محیطی بر مسیرهای مرکزی کشور مانند یزد و اصفهان؛ امکان بهره مندی اهالی منطقه از قطارهای مسافری و باری در مسیرهای بلندمدت را برخی از دلایل اهمیت عبور مسیر ریلی از شمال استان برشمرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد: اگر این پیگیری ها انجام نمی شد، مردم منطقه از مزایای کامل کریدور ریلی چابهار خراسان جنوبی بی بهره می ماندند. اما خوشبختانه امروز با گفت و گوهای سازنده، از جمله با ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، در مسیر اصلاح مسیر ریلی هستیم و امیدواریم با همراهی سازمان محیط زیست، وزارت راه و سایر دستگاه ها، طرح نهایی به گون های اجرا شود که منافع مردم سیستان به درستی تأمین شود.

سرگزی در پایان گفت: ما نمایندگان مردم سیستان در مجلس، بدون ملاحظه و با تمام توان، پیگیر تحقق مطالبات مردم هستیم و این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی رها نخواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.