| کد خبر: 266114 |

انتقاد کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه‌آهن اراک به حداقل حقوق دریافتی

شماری از کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه‌آهن اراک در استان مرکزی می‌گویند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

تین نیوز

تعدادی از کارگران شاغل در ابنیه فنی راه آهن اراک در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ما کارگران پیمانکاری شاغل در ابنیه فنی راه آهن ناحیه اراک هستیم که درآمد اکثر ما حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، به گفته آن‌ها، کارگران پیمانکاری ابنیه فنی اراک حداقل حقوق مصوبه شورایعالی کار حقوق دریافت می‌کنند که این رقم کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را هم نمی‌دهد. به عنوان نمونه میزان دریافتی یک کارگر ابنیه فنی با سه فرزند حدود ۱۰ میلیون تومان بوده و کارگر دیگری با ۸ تا ۱۲ ساعت کار مداوم حدودا ۱۱ تا ۱۲ میلیون دریافتی داشته است. این ارقام در مقایسه با کار سختی که آن‌ها در خطوط ریلی انجام می‌دهند، بسیار ناچیز است.

به گفته یکی از کارگران؛ تورم هر روز بالاتر می‌رود و سفره کارگری کوچک و کوچکتر می‌شود و کارگران ابنیه فنی انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند. دولت باید مزد کارگران را افزایش دهد تا کارگران برای ادامه کار رغبت نشان دهند.

وی تصریح کرد: رشد تولید و اقتصاد در گرو تامین امنیت شغلی و اقتصادی جامعه کارگری است اما متاسفانه توجه چندانی به این قشر ضعیف نمی‌شود. افزایش حقوق کارگران تورم‌زا نبوده بلکه آنچه به تورم دامن زده است نتیجه بی‌ثباتی اقتصادی و سوءمدیریت برخی مسئولان است.

این کارگر گفت: بیش از نیمی از جامعه کارگری شاغل در را آهن مستاجر هستند و ۷۰ درصد حقوق دریافتی کارگران برای اجاره‌بها صرف می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تراورس متعلق به راه آهن است؟؟؟