بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

۵۰۰ لکوموتیو در کشور زمینگیر است

در حالی که توان تعمیر انواع واگن و لوکوموتیو در داخل کشور وجود دارد حدود ۵۰۰ لکوموتیو موجود در کشور زمین گیر است.

۵۰۰ لکوموتیو در کشور زمینگیر است
تین نیوز |

در حالی که توان تعمیر انواع واگن و لوکوموتیو در داخل کشور وجود دارد حدود ۵۰۰ لکوموتیو موجود در کشور زمین گیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، با آن‌که واحدهای تولیدی کشور توان پشتیبانی از تعمیر و نگهداری از ناوگان مسافری و باری ریلی را دارند در زمان حاضر حدود 500 دستگاه لکوموتیو زمینگیر شده است.

 تابستان امسال بیش از 100 واگن باری و مسافری به ناوگان ریلی کشور ملحق شد.

مرتضی ملانژاد مدیر عامل واگن پارس با اشاره به این موضوع می‌گوید: اگر بخواهیم همین واگن را از اروپای شرقی خریداری کنیم کمتر از 100 هزار یورو نیست.

کیفیت تولیدات داخلی قابل رقابت با نمونه‌های وارداتی است. یکی از سرپرستان خط تولید واگن پارس می‌گوید: قیمت تمام شده هر واگن در داخل کشور 22 میلیارد تومان است که در صورت واردات از چین 40 میلیارد تومان هزینه دارد. 

از سوی دیگر در حالی توان تعمیر انواع واگن و لوکوموتیو در داخل کشور وجود دارد که حدود 500 لکوموتیو موجود در کشور زمین گیر است.

سیدمیعاد صالحی مدیر عامل راه آهن  جمهوری اسلامی ایران در این‌باره می‌گوید: حدود 200 دستگاه از این تعداد لکوموتیو 20 سال است که کنار گذاشته شده و قطعات لازم را از آن‌ها برمی داشتند.

معاون مهندسی تعمیرات لوکوموتیو واگن پارس می‌گوید: این شرکت واگن سازی توان تعمیر 5 تا 7 لوکوموتیو‌ در ماه را دارد.

تولید لکوموتیو نیازمند سفارش گذاری است، این را تولیدکنندگانی می‌گویند که ظرفیت تولیدشان خالی مانده، یکی از کارگران خط تولید واگن سازی دغدغه جدی کارگران و مهندسان را نبود سفارش به واحد تولیدی عنوان می‌کند. 

در این بین وزیر صنعت، معدن و تجارت استفاده از توان داخل برای حل کمبود واگن را از اولویت‌های وزارت صمت عنوان کرد و اطمینان خاطر داده ظرفیت ساخت لکوموتیو در کشور خالی نمی‌ماند. 

در حال حاضر 40 درصد ظرفیت ناوگان ریلی کشور فرسوده و نیازمند تعمیر و جایگزینی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    جناب ملا نژاد شما بهتر از هرکسی می‌دونی تولید داخل لکوموتیو در حد و اندازه صنایع داخلی نیست و.. بیشتر به جوک شباهت داره لکوموتیو های جی ام قدیمی رو بزک کردن میخان بندازن به دولت .....این واقعیت است الآن تراژدی آلستوم و دیزل های زیمنس یا استیجاری های رومانی ...... یادتون نیست بهتره عمیق فکر کنید ما هنوز دهها قطعه ساده خودرو رو نمی تونیم بسازیم مثل ایربگ یا ای بی ااس یا کامپیوتر خودرو و... حالا چطور ادعای ساخت لکوموتیو رو دارید همون میل لنگ موتور جی ام رو اگه تونستی بزنی

  • فرامرز پاسخ

    اگر در داخل بسازیم پس خود فروختگان که به چین قول دادن به اربان چبنی چه بگویند چین هم از ما طرفداری نکنه چه خارکی بر سر مجلس و دولت برزیم