| کد خبر: 247703 |

توافق نهایی با روسیه در تامین اعتبار برای راه آهن رشت-آستارا تا یک ماه دیگر

مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در جلسه نوامبر با روسی ها بر روی نحوه همکاری ها برای ساخت راه آهن رشت-آستارا به توافق نهایی و جمع بندی می رسیم.

تین نیوز

مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در جلسه نوامبر با روسی ها بر روی نحوه همکاری ها برای ساخت راه آهن رشت-آستارا به توافق نهایی و جمع بندی می رسیم.

به گزارش تین نیوز، امین ترفع درباره جزییات توافقات جلسه سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان که روز گذشته با میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی، وزیر توسعه اقتصادی و معاون وزیر حمل و نقل روسیه و معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان برگزار شد و یکی از اهداف برگزاری این جلسه بررسی راهکارها برای تحقق ترانزیت ١۵ میلیون تن بین سه کشور بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوع این جلسه، توافق با روسیه برای تامین منابع مالی ساخت راه آهن رشت- آستارا بود، ادامه داد: در این جلسه روسیه مفهومی برای مکانیزه سرمایه گذاری- ساخت- بهره برداری پیشنهاد داد که به بررسی اصول این پیشنهاد پرداختیم و در مجموع روس ها به سرمایه گذاری و تامین اعتبارات برای ساخت راه آهن رشت-آستارا تمایل دارند. 

مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: یک ماه دیگر جلسه سه جانبه مجددا برگزار می شود و در جلسه نوامبر با روسی ها بر روی نحوه همکاری ها برای ساخت راه ‌آهن رشت - آستارا به توافق نهایی و جمع بندی ها می رسیم.

ترفع درباره میزان اعتبارات مورد نیاز  و درخواست شده از روسیه برای ساخت این مسیر ریلی، گفت: آنچه که بر روی کاغذ وجود دارد مبلغی حدود ٨٠٠ میلیون یورو است که البته بخش تملک زمین در مسیر را ایران انجام می دهد. 

دبیر کارگروه روانسازی و توسعه ترانزیت با اشاره به توافقات انجام شده با آذربایجان در جلسه روز گذشته، گفت: درباره موضوعاتی ساخت پل اغبند، آستاراچای و جزییات پروژه های کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب مذاکراتی انجام شد و موضوع مهم این است که ایران پایانه مرزی جدید آستارا را در کمتر یک سال به احداث می رساند که با احداث این پایانه جدید مرزی و پل آستاراچای ظرفیت تردد کامیون افزایش پیدا می کند و به تردد روزانه ۵٠٠ کامیون می رسد. 

وی ادامه داد: همچنین از موضوعات مهم در ساخت پایانه جدید  مرزی آستارا این است که پایانه به خارج از شهر منتقل خواهد شد و ترافیک شهری حاصل از صف کامیون های ترانزیتی حذف می شود. 

ترفع افزود: از دیگر مذاکرات انجام شده درباره اجرای پلمپ های هوشمند بود که منجر به حذف موانع غیر فیزیکی و  تسهیل ترانزیت می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.