| کد خبر: 243552 |

◄ راه اندازی ۱۵۵ کیلومتر از پروژه راه آهن زاهدان چابهار؛ بزودی

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از افتتاح قریب‌الوقوع ۱۵۵ کیلومتر از پروژه راه آهن چابهار- زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از افتتاح قریب‌الوقوع ۱۵۵ کیلومتر از پروژه راه آهن چابهار- زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز دوشنبه ضمن بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار زاهدان از نزدیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.


در این بازدید مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه‌ و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در تشریح جزئیات پروژه اظهار داشت: این خط آهن به طول ۶۳۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند که طول آن با احتساب ایستگاه‌ها به ۷۵۰ کیلومتر می‌رسد و در گام نخست، قطعه ۷ و ۸ این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر (با احتساب ایستگاه‌ها حدود ۱۸۰ کیلومتر) به بهره‌برداری خواهد رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل می شود.


مهندس رحمانی با قدردانی از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بزرگ گفت: در حال حاضر، کل این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و در قطعه خاش- زاهدان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داریم که تا اواخر خردادماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.


وی افزود: رکورد بی‌سابقه ریل‌گذاری بیش از ۴۲۰۰ متر در یک روز از موفقیت‌های این ابرپروژه بود و موسسات راهیران، ریل‌گستر، شهید رجایی، پایدارسازان، نصر و راه‌سازه، تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور با سرعت بالایی اجرا شود.


 توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشورهای آسیای میانه و مرکزی به آب‌های آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.