| کد خبر: 225179 |

دستاوردهای ریلی امسال و سال آینده؛

◄ 4 مرکز استان تا 1400 به شبکه ریلی متصل خواهند شد

اتصال ریلی شلمچه- بصره و هم چنین تکمیل مسیر ریلی میانه- بستان آباد- تبریز و تکمیل راه آهن چابهار به صورت هدفمند در لایحه بودجه ١٤٠٠ تعریف شده اند.

تین نیوز

امروزه ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط آهن اصلی وجود دارد که با خطوط فرعی و مانوری به ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، ۲۶ هزار دستگاه انواع واگن باری نیز در حال حاضر در کشور موجود است و ۱۷ هزار دستگاه واگن مسافری و ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو در ناوگان موجود است.

تا مهرماه امسال نیز ۱۲۰۰ دستگاه انواع واگن باری، مسافری، لوکوموتیو ساخت داخل و نوسازی شده در اختیار شرکت‌های مختلف حمل و نقلی قرار گرفته است.

همچنین امسال در سال جهش تولید و در مجموع هشت مرحله، ۵۲۱ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۱۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

راه آهن در همین زمینه سعی دارد تا پایان برنامه ششم ۴ استان از جمله چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کردستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی را به خطوط ریلی متصل کند و همچنین تکمیل کریدور شمال-جنوب و راه آهن چابهار – زاهدان به عنوان اصلی‌ترین پروژه در حوزه ریلی که نقش موثری در جابه‌جایی حمل بار و مسافر دارد افتتاح خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، برای پیشبرد این اهداف ریلی در سال آینده، رقم بودجه برای اتصال سه مرکز دیگر به شبکه ریلی، قابل اتکا و تکمیل کننده برنامه‌های ریلی سال ٩٩ است. اتصال اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی از شمار این برنامه ها است.

اتصال ریلی شلمچه- بصره و هم چنین تکمیل مسیر ریلی میانه- بستان آباد- تبریز و تکمیل راه آهن چابهار که به صورت هدفمند در لایحه بودجه ١٤٠٠ تعریف شده نیز عملیاتی به نظر می آیند. پس از اتصال راه آهن ایران و افغانستان به یکدیگر، برنامه مالی برای اتصال راه آهن ایران به سایر همسایگان در بودجه سال آینده برنامه ریزی شده است.

دو هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار بخش ریلی در بودجه سال آینده است، اما انتظار می‌رود مطابق سال گذشته تخصیص‌های بالاتری از محل سایر منابع دریافتی عاید شرکت ساخت و پروژه های عمرانی شود. کل بودجه شرکت ساخت در بخش راه و ریل در سال آینده هفت هزارو ٨٠٠ میلیارد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راه آهن بصره شلمچه و چابهار زهدان ، باید در اولویت اصلی باشند !! بعد از آنها ريا، ولی با اهمیت یکسان بلکه بیشتر !! تکمیل بسیار سریع تر کریدور شمال به جنوب و راه آهن رشت آستارا است !!! اتصلات استانی مهم هستند ، ولی نه به اندازه این 3 مسیر بسیار استراتژیک !!! که انشاالله انشاالله انشاالله در آینده بسیار نزدیک ساخته و تکمیل خواهند شد !!!