| کد خبر: 224101 |

◄ بهره‌برداری از ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان

امروز و در ادامه سلسله افتتاح‌های راه‌آهن با شعار «امید آفرینی روی ریل خودباوری» ۸۹ پروژه به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان افتتاح شد. وی درباره جزییات پروژه‌ها گفت: ۲۴ پروژه در راستای ارتقای ایمنی و ۱۱ پروژه در راستای آراستگی شبکه ریلی و کاهش آلودگی هوا است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در مراسم بهره‌برداری از پروژه های ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان، که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به بهره‌برداری از ٨٩ طرح ریلی، گفت: از این تعداد ۲۴ پروژه در راستای ارتقای ایمنی است که اعتماد به شبکه حمل و نقل سبز را بین مسافران افزایش می‌دهد.

سعید رسولی ادامه داد: این طرح‌ها شامل ۷۷ طرح در حوزه خدماته ساختمان و ایستگاهی به ارزش ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۲ طرح در حوزه فنی و زیربنایی به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بهره‌برداری از ٨٩ طرح ریلی، گفت: از این تعداد ۲۴ پروژه در راستای ارتقای ایمنی است که اعتماد به شبکه حمل و نقل سبز را بین مسافران افزایش می‌دهد.

رسولی افزود: امروز و در ادامه سلسله افتتاح‌های راه‌آهن با شعار «امید آفرینی روی ریل خودباوری» ۸۹ پروژه به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان افتتاح شد. وی درباره جزییات پروژه‌ها گفت: ۲۴ پروژه در راستای ارتقای ایمنی و ۱۱ پروژه در راستای آراستگی شبکه ریلی و کاهش آلودگی هوا است.

این مقام مسئول ادامه‌داد: در بخش بازسازی و بهسازی خطوط ۱۲ پروژه و در بخش ساخت و تکمیل خطوط چهار پروژه به ارزش ۳۷.۵ میلیارد تومان داریم و  سه پروژه تطویل خطوط ایستگاهی به ارزش ۱۷.۵ میلیارد تومان و ۷۷ پروژه در حوزه خدمات و ایستگاه‌ها به ارزش ۵۶ میلیارد تومان، از دیگر پروژه‌های امروز است که به دستور وزیر راه افتتاح شد.

رسولی افزود: ۲۰ پروژه در راستای ارتقای خدمات به مسافران، تسهیل تردد مسافران توان‌خواه، مکانیزه کردن بلیت قطار‌های حومه‌ای و تسهیل رفت و آمد مسافران امروز افتتاح شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۲۲ پروژه در راستای ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: برخی از این پروژه‌ها هرچند با ارقام کوچک، اما با همت بلند انجام شد و دستاورد‌های مهمی برای شبکه ریلی به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همچنین با تبریک روز پرستار از برنامه شرکت راه آهن برای سفر ریلی پرستاران خبر داد که به عنوان هدیه‌ای برای جبران زحمات آن‌ها در نامه‌نگاری با وزیر بهداشت مورد تایید قرار گرفته است.

گفتنی است که امسال در سال جهش تولید و در مجموع هشت مرحله، ۵۲۱ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۱۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

در مرحله اول ۵۶ دستگاه معادل ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه معادل ۱۴۴ میلیارد تومان و در مرحله سوم ۶۵ دستگاه معادل ۱۵۶ میلیارد تومان، در مرحله چهارم هم ۵۰ دستگاه معادل ۶۹ میلیارد تومان، در مرحله بعدی ۷۰ دستگاه معادل ۷۳ میلیارد تومان و در مرحله ششم و هفتم معادل ۱۲۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافر‌ی و لوکوموتیو برابر با ۳۶۶ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.