| کد خبر: 221941 |

مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد؛

◄ ایران موفق به تولید ترمز قطار باری شد

امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور که تا پیش از این 100 درصد وارداتی بود، به همت تولیدکنندگان داخل، بهره‌برداری شد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن در مراسم  ششمین و هفتمین مراحل بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید گفت: امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور که تا پیش از این 100 درصد وارداتی بود، به همت تولیدکنندگان داخل، بهره‌برداری می‌شود.

سعید رسولی ادامه داد: این واگن‌ها شامل واگن‌های لوکوموتیو، باری و مسافری است و امیدواریم با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و مساعدت‌های کارخانه‌های تولیدی ناوگان ریلی، با ارائه و اعتقاد در سال جهش تولید بتوانیم این تولیدات را ادامه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا حداکثر تولید را داشته باشیم و بتوانیم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از آن‌ها را به شبکه ریلی اضافه کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه نهضت نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی از سال گذشته همواره در دستور کار ما بوده است، افزود: از سال گذشته با تاکید وزیر راه و شهرسازی سرعت اجرای این پروژه‌ها افزایش یافته است.

رسولی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که ناوگانی شایسته و درخور مردم در خدمت رسانی به آن‌ها ارائه شود.

او ادامه داد: امروز با استفاده از تسهیلات خارجی که سال‌های گذشته اقدامات آن انجام شده بود ۱۵ دستگاه لوکوموتیو جرثقیل دار که موجب ارتقاء ایمنی می‌شود به شبکه ریلی اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از رونمایی ۲ پروژه مهم در حوزه ریلی هم خبر داد و گفت: طبق قولی که داده بودیم و با همت بلند نیرو‌های داخلی برای کاهش وابستگی به کشور‌های خارجی امروز خوشبختانه اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی توضیح داد: این سیستم ترمز از مهمترین قطعاتی بود که همواره به کشور‌های خارجی برای تولید آن وابسته بودیم و در سال‌های گذشته برخی از قطعات آن داخلی سازی شده بود، اما امروز به صورت کامل وابستگی ما برای این سیستم ترمز قطع شد.

 

صرفه جویی ارزی ۶ میلیون یورویی، حاصل اتکا به توان داخل

مدیر عامل شرکت راه آهن تصریح کرد: پیش از این سیستم ترمز واگن باری به صورت ملی نداشتیم، اما امروز خوشبختانه این ترمز با همکاری سازندگان و کارشناسان داخلی به بهره برداری رسید.

رسولی تاکید کرد: همچنین در راستای توجه به سرمایه‌های انسانی هم پروژه مدیریت استعداد‌های راه‌آهن که سال گذشته اقدامات آن آغاز شده بود امروز این سامانه آغاز به کار کرد و ۳ هزار و ۷۵۵ نفر از کارشناسان و مدیران راه‌آهن در مرحله اول مخاطبان ما قرار گرفته‌اند و اطلاعات خودشان را بارگذاری می‌کنند.

او با بیان اینکه این افراد در طی مراحل شش گانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند گفت: ما یک بانک اطلاعات خوب خواهیم داشت که برای انتخاب مدیران و هم برای استفاده از نیرو‌های کلیدی از این استعداد‌ها استفاده خواهیم کرد. این مقام مسئول افزود: ۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی با بهره برداری از این واگن‌ها انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.