| کد خبر: 209472 |

راه‌آهن گیلان چقدر پیشرفت فیزیکی دارد؟

استاندار گیلان گفت: اتمام راه آهن گیلان نه تنها منافع استانی و کشوری دارد، بلکه حتی از منافع فراملی نیز برخودار است.

تین نیوز

استاندار گیلان گفت: اتمام راه آهن گیلان نه تنها منافع استانی و کشوری دارد، بلکه حتی از منافع فراملی نیز برخودار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ارسلان زارع امروز در بازدید از پروژه راه آهن رشت –کاسپین- انزلی گفت: این پروژه از پروژه های مهم ملی است که می ‌تواند تاثیرات چشمگیری در حوزه صادرات واردات و حمل بار نه تنها برای ایران بلکه سایر کشورهای داشته باشد.

 وی با اشاره به تاثیر تکمیل راه‌آهن در معاملات تجاری اوراسیا افزود: دولت اهتمام ویژه دارد تا اجرای این پروژه تا پایان دولت انجام شود.

زارع با بیان اینکه قطعه 6 این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که امیدواریم تا پایان تابستان در بخش زیرساخت به پایان برسد و از آذرماه سال جاری برای روسازی اقدامات لازم انجام شود، ادامه داد: منافع ساخت این راه آهن فقط مختص گیلان و یا در سطح کشور نیست بلکه منافع فرا ملی دارد.

وی تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلوب است اما ما قانع نیستیم و انتظار داریم تحرک بیشتری صورت بگیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تامین مالی پروژه این پروژه دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه حمایت ویژه‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: علاوه بر هفتاد میلیارد تومانی که در نوبت قبل به این بخش استان  تخصیص یافته بود، طی روزهای گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰ میلیارد تومان دیگر به این قطعه اختصاص داد.

وی همچنین از تخصیص بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای راه آهن انزلی -آستارا و نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای قطعه باقی مانده از آزادره رشت – قزوین خبر داد.

زارع، خطاب به پیمانکاران قطعه ۶ و ۷  این پروژه گفت: لازم است نسبت به اجرای تعهدات خود در برنامه ریزی دقیق اقدام کنید تا این پروژه به عنوان مطالبات دولت و مردم در زمان مناسب تحویل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 1

    راه آهنی که به آستارا میرود مستقیما ادامه راه آهن رشت است ( بدون عبور از انزلی) یا مسیر رشت – انزلی - آستارا اجرا خواهد شد؟