| کد خبر: 205195 |

◄ همکاری ایران‌خودرو با راه‌آهن؛ تامین قطعات خودرو با شبکه ریلی

صبح امروز ( 20 بهمن ماه) در جریان مراسم افتتاحیه ۵۶ پروژه ریلی کشور قراردادی در حوزه لجستیکی و حمل‌ونقلی بین ایران‌خودرو و شرکت راه‌آهن به امضا رسید.

تین نیوز

صبح امروز ( 20 بهمن ماه) در جریان مراسم افتتاحیه ۵۶ پروژه ریلی کشور قراردادی در حوزه لجستیکی و حمل‌ونقلی بین ایران‌خودرو و شرکت راه‌آهن به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید رسولی در خصوص این قرارداد  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده حداکثری از تولید داخل برای تعمیرات خطوط و همچنین استفاده از تجهیزات و خدمات این بخش در حوزه تعمیرات و نگهداری صورت گرفت.

او در ادامه گفت: بر اساس امتیازات خاص و منحصربه‌فردی که حمل‌ونقل ریلی دارد موجب کاهش هزینه تمام شده کارخانه‌های تولیدی می‌شود که خوشبختانه شرکت ایران‌خودرو برای استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی پیش‌قدم شده است.

وی افزود: در این قرارداد تفاهم شده است که ایران‌خودرو مواد اولیه و قطعات خود را حداکثر توسط قطار جابه‌جا کند.

رسولی اضافه کرد: همان‌طور که در ویدیو کنفرانس‌ها توضیح داده شد اولین سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نیز در این خصوص انجام شده  و قرار است مواد اولیه از مبادی مختلف به مقصد آپرین در اسلامشهر، توسط قطار جابه‌جا شود.

وی در خصوص بندهای دیگر این توافق‌نامه گفت: در این قرارداد، تفاهم شده است که شرکت راه‌آهن مراکز دیگر ایران‌خودرو را به خط ریلی کشور متصل کند که در این راستا قرار است بخشی از اعتبار آن را ایران‌خودرو و بخش دیگر آن را راه‌آهن تأمین کند.

رسولی تصریح کرد: بسیاری از قطعاتی که خودروسازان تهیه می‌کنند در صنعت حمل‌ونقل ریلی می‌تواند استفاده شود هم‌چنین قطعاتی که توسط بخش ریلی ساخته می‌شود در خودروسازی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

وی در خصوص بخش دیگری از این قرارداد گفت: طبق تفاهمی که شده قرار است اتوبوس ریلی توسط ایران‌خودرو دیزل ساخته شود که منشا خدمات‌رسانی در شبکه ریلی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.