| کد خبر: 200004 |

۵۵ درصد واگن‌های مترو بومی سازی می‌شود

​نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی گزارش جهاددانشگاهی در خصوص وضعیت ناوگان ریلی کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تین نیوز

​نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی گزارش جهاددانشگاهی در خصوص وضعیت ناوگان ریلی کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید ابوالفضل موسوی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خطوط ریلی کشور و در بخش واگن توسط کلیه شرکت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه جهاد دانشگاهی گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش ریل و واگن ارائه داد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدیر کل راه آهن و رئیس سازمان شهرداری‌ها نیز گزارشی از وضعیت ریلی و واگن‌ها چه در داخل شهر و چه در بین شهرها ارائه دادند. کمیسیون عمران به دنبال بررسی پیشرفت کار و تولید داخل بود اگر قراردادهای جدیدی که شرکت‌ها بستند اجرایی شود حدود ۵۵ درصد واگن‌های مترو بومی سازی خواهد شد و ما متکی به فناوری داخلی شده که محور اصلی آن جهاددانشگاهی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: درخصوص واگن‌های بین شهری نیز این پیشرفت را نسبت به سال گذشته داریم در نهایت گزارش خوبی از تعداد واگن‌های اضافه شده به خطوط شهری و بین شهری ارائه شد. در ادامه آقای صیادی معاون کل ارتش و معاونت های مختلف در جلسه حضور داشتند و گزارشی از ماموریت های ارتش در نیروی زمینی، هوایی و دریایی در اقصی نقاط کشور به منظور حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.