| کد خبر: 14650 |

آماده‌سازی ناوگان ریلی مسافری برای دور دوم سفرهای تابستانی / ورود سه دستگاه واگن مولد به ناوگان

تین نیوز | مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا با اشاره به برنامه‌ریزی برای ورود 172 دستگاه واگن مسافری و 300 دستگاه واگن باری به ناوگان این شرکت، از آمادگی برای ارائه خدمات به مسافران دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: سه دستگاه واگن مولد وارد ناوگان ریلی کشور شد.

سیدفرهاد ظهورپرواز امروز در نشست خبری درباره آماده‌سازی ناوگان شرکت ریلی نورالرضا برای سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در سال 1382 این شرکت ریلی به نام امام رضا(ع) مزین شد و ارائه خدمات به زوار امام هشتم را در دستور کار قرار داد.
 
وی ادامه داد: بعد از عقد قرارداد با شرکت CRC چین برای خرید واگن 64 دستگاه واگن شامل 54 دستگاه واگن مسافری، 5 دستگاه واگن رستوران در کنار 5 دستگاه واگن مولد برق به تدریج وارد کشور شد.
 
وی ادامه داد:‌ مراحل ترخیص 5 دستگاه واگن مولد برق از ابتدای امسال انجام شد و تا کنون سه دستگاه از این واگن‌ها را‌ه‌اندازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا گفت: همچنین تا 15 روز آینده دو دستگاه دیگر از این واگن‌های مولد وارد ناوگان ریلی کشور می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ریلی نورالرضا دو رام قطار در مسیر تهران-مشهد دارد؛ در مسیر اصفهان- مشهد نیز دو رام قطار داریم که یک روز از مسیر اصفهان-طبس-مشهد تردد می‌کند و روز دیگر از مسیر اصفهان-تهران-مشهد سیر دارد.
 
ظهورپرواز افزود: همچنین در مسیر تهران-شیراز و بالعکس یک رام قطار مشترک با شرکت ریلی مهتاب‌سیر و در مسیر ریلی تهران-کرمان و بالعکس یک رام قطار به صورت مشترک با شرکت جوپار داریم.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا گفت: در سه ماهه اول امسال تعداد مسافر جابجا شده 172 هزار نفر بوده است؛ ضریب اشغال ناوگان نورالرضا در سه ماهه ابتدایی امسال در مسیر تهران-مشهد به 92 درصد رسید؛ این رقم سال گذشته 86 درصد بوده است.
 
وی بیان کرد: ضریب اشغال صندلی امسال در مسیر اصفهان-مشهد 94 درصد، در مسیر تهران- شیراز 96 درصد و در مسیر تهران- کرمان 91 درصد بوده است که در همه مسیرها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 
وی اضافه کرد: در حوزه‌های زمانی مشخص تمامی لوازم بهداشتی داخل قطار تعویض و نو می‌شود؛ امسال کل فرش راهروهای واگن‌ها و ملحفه‌ها عوض شد.
 
وی با اشاره به اینکه واگن‌های مسافری شرکت نورالرضا همه واگن خواب است گفت: سعی می‌کنیم خدمات مناسب به مسافران ارائه دهیم.
 
وی با بیان اینکه در ایام غیر‌پیک بین 10 تا 25 درصد کاهش قیمت در نرخ‌های بلیت این شرکت اعمال می‌شود گفت: موافق افزایش قیمت بلیت قطار نیستیم زیرا این امر موجب کاهش تقاضا و کاهش ضریب اشغال صندلی می‌شود و موجب می‌شود مسافران به سمت استفاده از ناوگان عمومی جاده‌ای سوق یابند.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا توضیح داد: مثلا نرخ بلیت ما در مسیرهای اصفهان-مشهد با نرخ بلیت اتوبوس‌های VIP یکسان است و در صورت افزایش قیمت با کاهش تقاضا مواجه خواهیم بود.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا بیان کرد:‌ واگن‌های این شرکت ریلی دارای سیستم ترمز ایمنی بالا هستند ضمن آنکه آلات ناقله، به سیستم تعلیق بالشتک‌های هوایی مجهز است که موجب کاهش تکان‌ها و لرزه واگن می‌شود.
 
برنامه‌ریزی برای ورود به عرصه حمل ریلی کالا
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا بیان کرد:‌ برای خرید ناوگان مسافری از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به بانک عامل (صادرات) برای دریافت تسهیلات معرفی شدیم.
 
وی ادامه داد:‌ برای ورود به عرصه حمل بار برنامه داریم در دو فاز 150 دستگاه واگن باری جمعا 300 دستگاه وارد ناوگان ریلی کشور کنیم.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا گفت: دریافت تسهیلات برای این واگن‌ها از بانک ملت خواهد بود و شرکت ایریکو سازنده این واگن‌های لبه بلند فله‌ای است.
 
برنامه‌ریزی برای افزایش ناوگان مسافری
ظهورپرواز اظهار داشت: شرکت ایریکو به عنوان یکی از شرکت‌های همکار نورالرضا سازنده واگن قطار است که برنامه داریم با همکاری این شرکت 108 دستگاه واگن نو وارد ناوگان ریلی مسافری نورالرضا کنیم.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا گفت: همچنین در گام دیگر خرید 64 دستگاه واگن خارجی دست دوم و بازسازی آنها مد نظر است.
 
مدیر عامل شرکت ریلی نورالرضا بیان کرد:‌ برای تامین سرمایه اولیه دو روش فاینانس و ورود به بازار بورس را در نظر گرفتیم که جذب فاینانس موفق نبود اما برنامه داریم سرمایه اولیه را از طریق بورس فراهم کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.