| کد خبر: 197973 |

آخرین وضعیت پروژه خط آهن «میانه-بستان آباد-تبریز» از زبان استاندار

استاندار آذربایجان شرقی ضمن بازدید از سه پروژه مهم حوزه راه‌سازی و حمل‌ونقل در استان، آخرین وضعیت پروژه خط آهن «میانه-بستان آباد-تبریز» را تشریح کرد.

تین نیوز

استاندار آذربایجان شرقی ضمن بازدید از سه پروژه مهم حوزه راه‌سازی و حمل‌ونقل در استان، آخرین وضعیت پروژه خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در بازدید از ایستگاه راه‌ آهن بستان‌ آباد و خط‌ آهن «تبریز- میانه»، این پروژه را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: با تکمیل و رفع نواقص جزئی ایستگاه بستان‌آباد تا یک ماه آینده، مسیر ریلی میانه تا بستان‌آباد به طول 130 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مسیر بستان‌آباد تا تبریز به طول 42 کیلومتر نیز بیشتر از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم این مسیر نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پورمحمدی ادامه داد: ایستگاه خاوران در قطعه بستان‌آباد- تبریز در روزهای آینده به پیمانکار واگذار می‌شود و پل باسمنج نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتباری برای تکمیل این پروژه وجود ندارد، گفت: قطعه نخست این طرح ریلی در حد فاصل میانه تا بستان‌آباد با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری افتتاح می‌شود.

خط‌آهن میانه - تبریز از قدیمی‌ترین طرح‌های حمل ‌و نقل کشور و از طرح‌های بزرگ و راهبردی آذربایجان شرقی است که از سال 1379 به طول حدود 175 کیلومتر ساخته می‌شود.

این پروژه ادامه راه‌آهن تهران - میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز-سهند بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی آن تأکید کرد.

در این بازدید عنوان شد در صورت تخصیص اعتبارات لازم، آسفالت‌ریزی این پروژه تا پایان امسال انجام و آماده بهره‌برداری شود.

استاندار آذربایجان شرقی از پروژه آزادراه تبریز-ارومیه نیز بازدید و آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه را از نزدیک بررسی کرد.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، پورمحمدی را همراهی می‌کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.