| کد خبر: 185859 |

جابه‌جایی خط ریلی شمال به دلیل سیل

ماشین‌آلات راهسازی یزد در اختیار استان‌های سیل‌ زده قرار گرفت.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن گفت: در راه‌آهن شمال در یک ماه گذشته، در چند بازه زمانی مختلف به دلیل طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب، خطوط راه آهن دچار آسیب شد به طوریکه در بعضی نقاط مجبور به جابجایی خط تا حدود سه متر شدیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، مصطفی معینی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی راه‌آهن شمال، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، قبل از نوروز نیروهای شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) در این محور در آماده‌باش کامل قرار گرفتند تا بتوانند از وقوع سوانح ناشی از سیل جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس در یکی از ماموریت‌های بازدید و کنترل مسیر ریلی شمال، درزین تراورس در محدوده گرمسار-فیروزکوه و تا حدود یک کیلومتری ایستگاه فیروزکوه اقدام به بازدید از مسیر کرد که علی‌رغم سیل و گل و لای مشکلی برای تردد قطارها به وجود نیامده بود.

وی بیان کرد: اما در مسیر حرکت به سمت مبدا در محدوده ایستگاه مهاباد سنگ بزرگی از کوه جدا و به درزین برخورد کرد که باعث خروج آن از ریل و مصدومیت 6 نفر (5 نفر از همکاران تراورس) شد.

مدیرعامل تراورس با بیان این‌که "علی‌رغم گذشت بالغ بر 20 روز از این اتفاق هم‌چنان یکی از همکارانمان به‌دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری است" افزود: اگر درزین شرکت تراورس و کارکنان متعهد این شرکت در مسیر تردد نمی‌کردند، با توجه به تردد قطارهای مسافری در آن ساعت، احتمال برخورد سنگ با این قطارها بسیار بالا بود.

معینی با یادآوری این که شرکت تراورس در طول سال به ویژه در فصول بهار و پاییز با توجه به بارندگی‌های زیاد اقدام به زوال ریزی خطوط می‌کند، گفت: این کار برای آن انجام می‌شود تا در محورهای کوهستانی از ریزش سنگ روی خطوط جلوگیری به عمل آید. علاوه بر این به دلیل بارندگی‌های شدید مانند آن‌چه در اوایل بهار امسال روی داد شرکت تراورس به طور مستمر با پیاده‌روی و سیر با دیزل و درزین اقدام به بازرسی از خطوط می‌کند.

وی همچنین با اشاره به سیل بردگی بخشی از خطوط محور پل سفید-زیرآب در صبح روز 13 فروردین اظهار کرد: به دلیل طغیان رودخانه، علاوه بر زمین‌های کشاورزی، ریل راه‌آهن نیز دچار آسیب شد به طوری‌که در بعضی نقاط مجبور به جابه‌جایی خط تا حدود 3 متر شدیم.

وی تاکید کرد: زمان توقف تردد قطارها در این محور فقط دو روز بود که با اقدام عملیاتی شرکت تراورس موفق شدیم قطارهای شمال را مجددا از خط ریلی عبور دهیم.

وی همچنین از بازسازی و ساخت دیوارهای ضامن خبر داد و گفت: این اقدام با هدف محافظت از خطوط ریلی محور شمال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.