| کد خبر: 197369 |

توان آذربایجان‌شرقی در تولید واگن قطار سنجش می‌شود

با توجه به ظرفیت شرکت‌های استان در تولید قطعات واگن از جمله تولید چرخ قطار و به منظور کاهش واردات این قطعات توان سنجی واحدهای صنعتی در دستورکار است.

تین نیوز

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ظرفیت شرکت‌های استان در تولید قطعات واگن از جمله تولید چرخ قطار و به منظور کاهش واردات این قطعات توان سنجی واحدهای صنعتی در دستورکار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا عین اله زاده در نشست تخصصی بررسی ظرفیت تولید صنایع استان در حوزه تأمین قطعات واگن افزود: برنامه های راهبردی و ابلاغی وزارت صنعت در خصوص توسعه ساخت داخل درحوزه تأمین قطعات واگن،  برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خود اتکایی در تولید کالاهای حساس باید تلاش کرد.

وی با اعلام آمادگی برای پشتیبانی از تولیدکنندگان استان برنقش محوری انجمن های تخصصی تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی در حوزه تولید قطعات صنعت ریلی و ماشین آلات و سرمایه گذاری مورد نیاز در این بخش و تعامل اثربخش و هم افزایی سازنده با صاحبان صنایع استان، توسعه مؤثر در این صنعت را در پی دارد.

وی جلوگیری از خروج ارز، کارآفرینی و اشتغالزایی، دستیابی آسان و سریع خریداران به محصول از طریق تولیدکنندگان داخلی و امکان تغییر محصول با شرایط استاندارد را از جمله مزایای حمایت از تولید داخل برشمرد.

در ادامه این نشست صاحبان صنایع به بحث و بررسی پیرامون مسائل فنی و توانایی شرکت های استانی در تولید قطعات واگن و چرخ قطارپرداختند.

احداث زیرساخت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی، زنجیره تأمین قطعات، مقایسه انواع روش های تولید از جمله ریخته گری، فورجینگ و رول فورجینگ و شاخص ها و مزایای انواع روش های فنی تولید، رعایت استاندارد های راه آهن، طراحی و شبیه سازی، تأمین سرمایه، میزان مصرف داخلی، هزینه های بالای تولید و تداوم کیفیت از مباحث بررسی شده در این نشست بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.