| کد خبر: 195746 |

موافقت با برداشت از صندوق توسعه ملی برای راه آهن زاهدان-چابهار؛ اثرگذاری مثبت بندر چابهار در اقتصاد کشور

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۸/۵ میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود، حال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود ۶ میلیون تن آن باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

تین نیوز

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۸/۵ میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود، حال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود ۶ میلیون تن آن باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس  با تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب برای موافقت با برداشت از صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه راه آهن زاهدان-چابهار، گفت: به طور حتم اجرا، تکمیل و بهره برداری از این پروژه، موجب توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و کشور می شود.

برنامه ریزی جامع برای توسعه بندر چابهار/ حجم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی قابل قبول است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی برنامه ریزی دقیق و جامعی برای توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسیه کشور صورت گرفته و حجم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این بخش قابل قبول است، اما اثرگذاری مثبت این منطقه بر اقتصاد کشور الزامات دیگری نیز دارد.

تکمیل پروژه راه آهن زاهدان به چابهار لازمه اثربخشی بندر چابهار در اقتصاد کشور

یکی از الزامات مهم و اساسی در این بخش، تکمیل پروژه راه آهن زاهدان به چابهار است، زیرا با وضعیت فعلی نمی توان حجم بالایی از کالاهای صادراتی و وارداتی را بارگیری و تخلیه و سپس آن ها را منتقل کرد

وی گفت: یکی از الزامات مهم و اساسی در این بخش، تکمیل پروژه راه آهن زاهدان به چابهار است، زیرا با وضعیت فعلی نمی توان حجم بالایی از کالاهای صادراتی و وارداتی را بارگیری و تخلیه و سپس آن ها را منتقل کرد.

جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت لازم برای انتقال حجم بالای کالا را ندارد

یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت لازم برای انتقال حجم بالای کالا را ندارد و این مسئله موجب افزایش تصادفات جاده ای شده است، از این رو دولت و مجلس باید از ابزارهای مختلف برای سرعت بخشیدن به پروژه راه آهن استفاده کنند.

6 میلیون تن کالا باید از طریق حمل و نقل ریلی از بندر چابهار جابه جا شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود 8/5 میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود، حال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود 6 میلیون تن آن باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

پروژه راه آهن زاهدان-چابهار حدود 33 درصدی پیشرفت فیزیکی داشته است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی پروژه راه آهن زاهدان-چابهار حدود 33 درصدی پیشرفت فیزیکی داشته و طبق گزارش های ارائه شده، تکمیل آن به حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، حال موافقت مقام معظم رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی جهت تزریق اعتبار برای تکمیل این پروژه می تواند بسیار موثر و راهگشا باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.