| کد خبر: 192171 |

مدیر عامل راه آهن :

◄ افزایش تعامل و بسیج منابع و امکانات سهم ریل را در جابه‌جایی بار کشور

تعامل و بسیج منابع و امکانات سهم ریل را در جابجایی بار کشور افزایش می دهد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن با بیان این که دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار در کشور توسط راه آهن، هدف ما دربرنامه ششم توسعه است، گفت: بدون تردید تعامل، تلاش و بسیج تمام منابع و امکانات در این زمینه، سهم ریل را در حمل بار کشور افزایش خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در جلسه بررسی کیفیت و کمیت حمل بار درخطوط ریلی کشور درسال ۹۸ افزود: بررسی شاخص های حمل بار در شبکه و تجدید نظر در این شاخص ها، ضمن افزایش سرعت بازرگانی، بهره وری راه آهن در استفاده از امکانات و دارایی موجود بیش از پیش ارتقا می بخشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش سرعت بازرگانی از طریق رفع گلوگاه‌های ظرفیتی، افزایش ظرفیت های تخلیه و بارگیری و تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل ترکیبی در زیربخش ریلی کشور شد و گفت: راه‌آهن برای افزایش سرعت بازرگانی در ۲۱ منطقه ریلی کشور با تعریف شاخص‌های عملیاتی مناسب، تحقق این برنامه‌ها را در دستورکار خود قرار داده است. 

مدیرعامل راه‌آهن با بیان این‌که ما به دنبال ارائه راهکارهای مناسب و رایزنی‌ها با صاحبان کالا برای افزایش سهم حمل بار در خطوط ریلی کشور هستیم، اظهارداشت: همه مدیران مناطق و کارکنان راه‌آهن باید در تحقق این شاخص‌ها تلاش کنند، زیرا هزینه‌های جاری و نگهداری خطوط به این درآمدها بستگی دارد.

رسولی تاکید کرد: امکانات موجود در راه‌آهن از جمله ناوگان، خطوط ریلی و دانش فنی آمیخته با تجربه کارکنان، نشان می‌دهد که سرمایه‌های زیادی در اختیار راه‌آهن است و با بررسی اولویت‌ها و توانمندی‌ها، در سال جاری می‌توانیم به اهداف از پیش تعیین شده در این بخش با مدیریت بر مبنای عملکردها دست پیدا کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت‌های صنعتی هنوز هم برخی از کشورهای جهان از امکانات قدیمی خود در حوزه ریلی استفاده می‌کنند و ما نیز باید از تمام امکانات قدیم و جدید در خطوط ریلی کشور استفاده کنیم تا با کاهش هزینه‌ها راندمان کاری را در راه‌آهن ارتقا دهیم.

مدیرعامل راه‌آهن به مزیت‌های آسیب‌شناسی برخی از امور و برنامه‌ها برای ایجاد انگیزه‌های بیش‌تر در بین کارکنان، یادآور شد: شناسایی افراد توانمند و با انگیزه به عنوان بازوان اجرایی، بر عملیاتی شدن برنامه‌های راه‌آهن در حوزه حمل ونقل ریلی تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

گفتنی است، در جلسه بررسی کیفیت و کمیت حمل بار در خطوط ریلی کشور در سال ۹۸مدیران مناطق با ارائه گزارشی از عملکرد مناطق مربوطه در حوزه حمل بار مقرر شد، مناطق یادشده در راستای روند صعودی حمل ونقل بار در خطوط ریلی کشور با استفاده از روش‌های کارآمد و نظامات ساده تلاش کنند. 

جلسه بررسی کیفیت و کمیت حمل بار در خطوط ریلی کشور در سال جاری با حضور قائم مقام، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران مناطق و ستادی راه‌آهن با هدف بررسی تاثیر عوامل موثر در افزایش حمل بار در خطوط ریلی کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.