| کد خبر: 190553 |

مدیر عامل راه آهن:

توسعه حمل و نقل ریلی نقش مهمی در اشتغال پایدار دارد

مهم ترین اولویت این شرکت در سال جاری، توسعه راه آهن و حمل و نقل ریلی کشور است که این مهم در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ جان مسافر و جابه جایی کالا بسیار تاثیرگذار است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم ترین اولویت این شرکت در سال جاری، توسعه راه آهن و حمل و نقل ریلی کشور است که این مهم در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ جان مسافر و جابه جایی کالا بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش تین نیوز به نقل ایرنا، سعید رسولی در نشست شورای اداری راه آهن هرمزگان افزود: اصلی ترین وظیفه راه آهن، حفظ جان مردم و جا به جایی مسافر و کالا است که توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی نیز با این هدف دنبال می شود.

وی بیان داشت: امسال هر چند در اثر تحریم های ظالمانه غرب، شرایط اقتصادی کشور سخت تر شده است اما می توانیم با تکیه بر دانش و توان داخلی گام های بزرگی در حوزه صنعت حمل و نقلی برداریم و امیدواریم در حوزه ریلی نیز به خودکفایی دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: برای افزایش بهره وری می توانیم با انجام طرح های کوچک و پربازده کارهای بزرگی را انجام دهیم و نیازی نیست همیشه به دنبال طرح های بزرگ با هزینه بالا باشیم.

رسولی گفت: در این راستا استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

رسولی ابرازداشت: دشمن در طول ۴۰ سال تلاش کرد ایران را تصاحب کند و جنگ هشت ساله را به راه انداخت و اکنون نیز جنگ اقتصادی را آغاز کرده است اما این شرایط سبب شده تا فرصت افتخار آفرینی بیشتری در کشور پیش آید و در حوزه حمل و نقل و جابه جایی نیز تلاش زیادی شده است.

وی گفت: کشور ما در زمینه تولیدات داخلی در حوزه راه آهن دستاوردهای خوبی داشته که می توان به تولید قطعات مختلف واگن، تولید لوکوموتیو و تولید سوزن برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و امسال در نمایشگاه صنعت حمل ونقل ریلی از این تولیدات رونمایی شد.

مدیرعامل راه آهن کشور یادآورشد: در حوزه جا به جایی مسافر نیز در ۲ ماه ابتدایی امسال رشد قابل توجهی را شاهد بودیم که تنها در ایام پیک نوروزی ۲ میلیون جا به جایی مسافر داشتیم.

رسولی گفت: در حوزه بار نیز راه آهن کشور در حال افتخارآفرینی است و استان هرمزگان از نظر جابه جایی باری در سطح کشور در حال رکورد زنی است و این کار با قدرت ادامه پیدا می کند.

وی اضافه کرد: راه آهن استان هرمزگان برای ما بسیار مهم و حیاتی است و توسعه و ارتقای این اداره کل در اولویت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.