| کد خبر: 182272 |

مدیرکل راه آهن لرستان خبر داد :

◄ بازسازی محور ریلی جنوب، زودتر از موعد مقرر و در شرایط سخت

بازسازی مسیرهای ریلی راه‌آهن جنوب علیرغم برودت هوا، بارش شدید باران و پیچیدگی‌های عملیاتی زودتر از موعد مقرر انجام شد.

تین نیوز

 مدیر کل راه‌آهن لرستان، گفت: بازسازی خطوط ریلی محور جنوب به منظور تعویض زیرسازی و روسازی خطوط فرسوده از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی همکاران ۱۵ ساعت زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رحمت رحمت‌نژاد  با تاکید بر سختی کار در این منطقه، توضیح داد: با توجه به شرایط جوی فصل زمستان در این منطقه و شیب و فراز( ۱۵ در هزار) قسمت بازسازی‌شده، انجام عملیات نصب خط در بلاک سپیددشت به چَمسنگر در مقایسه با سایر مسیرهای ریلی راه‌آهن جنوب بسیار دشوار و از پیچیده ترین بازسازی از نوع خود بوده است.

وی بابیان این‌که این عملیات بازسازی در فاصله ۱۷ الی ۲۰ بهمن ماه در خطوط ریلی لرستان انجام شد ، افزود: این عملیات در کیلومتر ۵۰۸ انجام شد که با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و وجود قوس های متعدد (با شعاع ۲۲۰ و ۲۵۰ و تونل‌های طویل) سختی و پیچیدگی خاصی دارد که انجام عملیات را متغیر می‌سازد.

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: بازسازی خط ریلی به طول ۱۲۶۰ متر در محدوده لرستان حدفاصل بلاک سپیددشت به چمسنگر در طولانی ترین تونل قوسی(۱۰۰۷متر) با شعاع ۲۲۰ بدون وقفه ، به صورت شبانه روزی انجام شد.

او مراحل بازسازی خط را تهیه و مونتاژ خط، برشکاری ریل ، آماده سازی زیرسازی، برداشت تراورس کهنه و آسیب دیده و بالاست برداری مسیر، نصب خط و کوپلاژ جدید و بالاست ریزی عنوان و افزود: در ادامه رگلاتور و زیرکوبی خط و در پایان جوشکاری درز ریل‌های نصب شده انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.