| کد خبر: 180563 |

در سومین نشست «هم اندیشی ایستگاه» مطرح شد:

◄ طرح جامع ایستگاه قزوین، با نگاه چند منظوره بررسی می‌شود

افزایش دسترسی به شهر و توسعه شهر با محوریت ایستگاه راه‌آهن چندمنظوره ازجمله اولویت‌های مدیران راه‌آهن است.

تین نیوز

افزایش دسترسی به شهر و توسعه شهر با محوریت ایستگاه راه‌آهن چندمنظوره ازجمله اولویت‌های مدیران راه‌آهن است.

مدیرکل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی بابیان این مطلب در سومین نشست از سلسله جلسات «هم‌اندیشی ایستگاه» گفت: توسعه ایستگاه قزوین و بازآفرینی محله‌های پیرامون آن و تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی در مسیر راه‌آهن ازجمله اولویت‌های اجرای طرح TOD ایستگاه قزوین است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وحید علی قارداشی با اشاره به اهمیت طراحی ایستگاه‌ها، برخی ویژگی‌های طرح جامع ایستگاه راه‌آهن قزوین را تشریح و افزود: این طرح با محوریت ایستگاه راه‌آهن چندمنظوره تدوین‌شده و افزایش دسترس‌پذیری به شهر و توسعه شهر با محوریت ایستگاه راه‌آهن چندمنظوره ازجمله ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

او تأکید کرد: در این مسیر، الگوبرداری از طرح جامع ایستگاه‌های سایر کشورها می‌تواند به طراحی بهتر ایستگاه‌های مشابه در ایران منجر شود.

قارداشی با اشاره این‌که ایستگاه راه‌آهن تاماگاوا در شهر توکیو ژاپن ازجمله نمونه‌های بسیار خوب در زمینه ایستگاه‌های چندمنظوره است، اضافه کرد: این ایستگاه به‌عنوان یک نمونه موفق ایستگاه‌های چندمنظوره به شمار می‌رود که علاوه بر اپراتوری خطوط ریلی، در زمینه‌هایی دیگر اقتصادی فعالیت می‌کند.

در این جلسه ایجاد هم‌افزایی بین طرح‌های جامع ایستگاه‌های راه‌آهن کشور، بررسی طرح‌های جامع ایستگاه‌های سایر کشورها و ارائه راهکارهای مفید جهت اقتصادی کردن طرح‌ها مورد برسی قرار گفت و حاضران با مدل موفق ایستگاه‌های راه‌آهن دنیا در تأمین سرمایه پروژه‌های کلان‌شهری (با بهره‌گیری از افزایش ارزش زمین و نقش آن‌ها به‌عنوان قطب اقتصادی شهر) آشنا شدند.

نشست امروز (دوشنبه ۱۷ دی ۹۷) در ساختمان مرکزی راه‌آهن و با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی، کارشناسان‌ومتخصصان راه‌آهن و همچنین بخش خصوصی برگزار شد و مقرر است تا در نشست آینده، طرح ساماندهی ایستگاه راه‌آهن مراغه و الگوی خارجی موردمطالعه منتخب (ایستگاه راه‌آهن سورات هندوستان) موردبررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.