| کد خبر: 178366 |

مایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی/9

◄ جانمایی ایستگاه‌های ریلی بر مبنای TOD صورت خواهد گرفت

برمبنای طرح TOD و همچنین به‌منظور استفاده از تجربه های توسعه خدمات ایستگاهی در کشورهای پیشرفته دنیا 30 ایستگاه مسافری در کشور ما انتخاب شده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه آهن در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه باید از تجربه های توسعه خدمات ایستگاهی در کشورهای پیشرفته دنیا استفاده  کرد، گفت: برای همین منظور در کشور ما نیز ۳۰ ایستگاه اصلی مسافری انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وحید علی قارداشی یکی از بهترین محرک ها برای طرح جامع ایستگاه ها را بر مبنای تغییرات قابل مشاهده در ایستگاه ها عنوان کرد و افزود: توسعه شهری، بازآفرینی فضاهای پیرامونی، فضای سبز و عدالت اجتماعی از جمله این محرک ها است که موجب توسعه و بهبود فضای ایستگاهی خواهد شد.

قارداشی اضافه کرد: مدیریت یکپارچه حمل ونقل یک ضرورت شهرهای بزرگ است و این اقدام موجب می شود که سیستم های حمل ونقل درون شهری به راحتی در اختیار عموم قرار گیرند.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه آهن تصریح کرد: تغییر نگرش در توسعه حمل ونقل ریلی موجب افزایش حمل ونقل مسافری خواهد شد که با توجه به سیستم حمل ونقل همگانی می توانیم فضاها و کاربری های شهری را به طور متمرکز جانمایی کنیم.

قارداشی جانمایی ایستگاه ها بر مبنای TOD را موجب استفاده از حمل ونقل همگانی، دوچرخه و کاهش وابستگی به رانندگی عنوان کرد و افزود: در کشوری مثل فرانسه، ایستگاه پاریس اولین و قدیمی ترین سازه تاریخی این شهر است و هوشمندسازی طراحی ایستگاه ها نیز در آنجا با استفاده از فضاهای زیرسطحی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در راه آهن ادامه داد: در این ایستگاه ها علاوه بر قطارها، تعداد زیادی از خطوط مترو و اکسپرس اضافه شده است و حتی به خطوط حومه ای نیز متصل هستند.

قارداشی گردش مالی در این نوع ایستگاه ها را در سال ۲۰۰۷ میلادی هزار و ۶۸۰ یورو عنوان کرد و افزود: این نوع سرمایه گذاری ها ناشی از تغییر کاربری بر مبنای مالیات و توسعه است که بهره گیری از ارزش زمین نیز به این ترتیب افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.