| کد خبر: 180436 |

◄ طرح جامع ایستگاه‌های تبریز و مراغه اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح جامع ایستگاه‌های تبریز و مراغه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی ( TOD) خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  از اجرای طرح جامع ایستگاه‌های تبریز و مراغه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی ( TOD) خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، وحید علی قارداشی در نشست بررسی طرح جامع در اداره کل راه‌آهن آذربایجان گفت: اجرای طرح جامع رویکردی است که بین الگوی توسعه شهری و الگوی استقرار شبکه حمل‌ونقل همگانی هماهنگی ایجاد می‌کند و تاثیر بنیادی در سرنوشت حمل‌ونقل ریلی منطقه می‌گذارد.

یادآوری کرد: اجرای طرح TOD ، ایستگاه‌های تبریز و مراغه  را از نظر اقتصادی به مجموعه‌ای خودبسنده و خود تامین از لحاظ مالی تبدیل می‌کند.

این مقام مسئول به جانمایی خوب این ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این قابلیت محدوده ایستگاه‌های مذکور را به‌عنوان یک منطقه پویای شهری و یک محرک توسعه در شهر تبدیل می‌کند.

قارداشی گفت: در این طرح تامین حمل‌ونقل چندوجهی در ایستگاه‌ها، اتصال پایانه‌های شهری به راه‌آهن و ایجاد عملکرد مشترک بین آن‌ها فراهم می‌شود.

او افزود: در این طرح دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی و ایجاد جذابیت برای حمل‌ونقل ریلی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و انسان محوری منشاء توجه به حمل‌ونقل همگانی و توسعه شهری نیز مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.