| کد خبر: 178912 |

◄ برگزاری همایش خطرات ناشی از استتار در ایمنی کارگاه‌های راه‌آهن

در همایش «خطرات ناشی از استتار در ایمنی کارگاه‌های راه‌آهن» درباره خطرات ناشی از عبور عابران پیاده از عرض محورهای ریلی و استتار ایشان، راه‌های به حداقل رساندن تصادفات و استفاده از رنگ‌های شبرنگ در زمان استتار و در جهت جلوگیری از بروز حوادث مباحثی مطرح شد.

تین نیوز

راه‌آهن همواره به‌عنوان وسیله‌ای ایمن، کم‌هزینه با کمترین میزان آلودگی محیط‌زیست، به‌عنوان بهترین روش حمل‌ونقل در دنیا محسوب می‌شود اما گاهی عدم رعایت موارد ایمنی در مسیر حرکت قطارها، می‌تواند این وسیله حمل‌ونقلی رفاهی را خطرآفرین کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این اتفاق اغلب به این دلیل رخ می‌دهد که فرد یا شیئی که در آستانه ورود قطار به محل حادثه قرار گرفته به دلیل بعد مسافت و یا عدم استفاده از رنگ‌های شبرنگ برای لکوموتیوران قابل رویت نیست.

به همین ‌منظور نیز همایشی تحت عنوان «همایش خطرات ناشی از استتار در ایمنی کارگاه‌های راه‌آهن» در دانشکده راه‌آهن برگزار شد.

همایش2

دبیر انجمن مهندسی راه‌آهن درباره محورهای مباحث مطرح شده در این همایش به خبرنگار ما گفت: این برنامه سه سخنران داشت که در اولین سخنرانی، سعید محمدی تک‌آبی عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به ارائه نظرات خود درباره استتار و خطرات ناشی از آن در محدوده راه‌های ریلی و همه محورهای حمل‌ونقل کشور پرداخت.

علی عطایی افزود: در این سخنرانی، خطرات ناشی از عبور عابران پیاده از عرض محورهای ریلی و استتار ایشان، راه‌های به حداقل رساند این تصادفات و استفاده از رنگ‌های شبرنگ در زمان استتار و در جهت جلوگیری از بروز حوادث مطرح شد.

به گفته عطایی، سخنران بعدی محمدحسین رستمی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رییس‌جمهور بود که ضمن تبادل نظر با دانشجویان، درباره راه‌های ارتقای ایمنی و حفظ امنیت عبور و مرور شهروندان از محورهای حمل‌ونقلی و محورهای ریلی، چگونگی حفظ حقوق شهروندی در این زمینه صحبت کردند.

دبیر انجمن مهندسی راه‌آهن افزود: جواد نوفرستی مدیرعامل و عضو هیات مدیره انجمن جامعه ایمن ایران سخنران سوم این همایش بودند و موضوع صحبت ایشان، معرفی جامعه ایمن و نتایج موفقیت‌آمیز آن، راه‌های به صفر رساندن این حوادث، به‌کار بردن رنگ‌های متصاد و شبرنگ‌ها به‌منظور تشخیص به‌موقع  برای کاستن از میزان حوادث در محیط‌های رفت‌وآمد جاده‌ای، شهری و ریلی و همچنین استفاده از تجربیات و الگوهای کشورهای دیگر برای کاهش تصادفات بود.

عطایی اضافه کرد: در پایان همایش نیز بیانیه اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن یوآی سی، درباره شیوه‌نامه پوشش ضد استتار و محافظ برای کارمندان و کارگران راه‌آهن قرائت شد و در آن درباره استفاده از طیف رنگ‌ها و پوشش‌های محافظ و ضد استتار مطالبی گفته شد.

مدعوین این همایش به غیر از دانشجویان و اعضای انجمن علمی مهندسی راه‌آهن نیز مرتضی باقری مشاور وزیر راه‌وشهرسازی، پروفسور آرمان مهر محقق در شیمی و رنگ در ناسا و مجید ایزدخواه سرپرست دفتر ایمنی شرکت ساخت، حاجیان مدیرعامل شرکت تولیدی بارکد شهر بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدمحمدی تک آبی 1 0

    باسمه تعالی
    با سلام واحترام
    به استحضار می رسانم :
    1_سعید محمدی تک آبی (عضو جمعیت طرفداران ایمنی راهها)
    2- محمد حسین رستمی (مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رییس‌جمهور )
    صحیح است.

    با تشکر