| کد خبر: 177917 |

◄ ترمینال یک فرودگاه امام میزبان پروازهای داخلی می‌شود

​بحث انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه بین‌المللی امام‌‌خمینی در روزهای پایانی ترمینال «سلام» خبر مهمی بود که در روزهای اخیر اعلام شد. در راستای آن قرار است بعد از افتتاح ترمینال سلام، بخشی از ظرفیت ترمینال موجود به پروازهای داخلی اختصاص داده شود.

تین نیوز

بحث انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه بین‌المللی امام‌‌خمینی در روزهای پایانی ترمینال «سلام» خبر مهمی بود که در روزهای اخیر اعلام شد. در راستای آن قرار است بعد از افتتاح ترمینال سلام، بخشی از ظرفیت ترمینال موجود به پروازهای داخلی اختصاص داده شود.

از همین رو، این موضوع را که قرار است از چه زمانی و در چه مسیرهای داخلی پروازها به فرودگاه امام(ره) منتقل شود را از میرسعید صفی‌نیا، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، جویا شدیم. او در پاسخ به این سؤال به خبرنگار «حمل‌ونقل» گفت: «پروازهای داخلی تحت هیچ شرایطی به فرودگاه امام منتقل نخواهد رفت.»

او به این موضوع این‌گونه واکنش نشان داد و گفت: «فرودگاه امام یک فرودگاه بین‌المللی و برای سفرهای خارجی است و هیچ تصمیمی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر انتقال مسافر داخلی به فرودگاه امام گرفته نشده است.»

برای روشن‌شدن موضوع و سیاست‌های فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی برای انتقال بخشی از پروازها و چگونگی استقبال شرکت‌های هواپیمایی به گفتگو با علی رستمی، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی، پرداختیم.

آیا انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام در کشمکش شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است؟ چه اختلاف‌نظرهایی در این رابطه وجود دارد؟

این موضوع در کشمکش نیست اما نمی‌دانم که چرا دوستان این اظهارنظر را کرده‌اند. شما توجه داشته باشید که فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از ۱۲ بامداد تا ۵ صبح هیچ مجوز پروازی نمی‌تواند صادر کند این در حالی است که باید فرودگاه پایتخت فرودگاهی ۲۴ ساعته باشد. آیا برازنده است که پایتخت یک کشور ۵ ساعت در طول روز هیچ پروازی نداشته باشد؟ این در حالی است که با برقراری بخشی از پروازهای داخلی در فرودگاه امام فعالیت پروازهای داخلی پایتخت ۲۴ ساعته خواهد شد.

شرکت‌های هواپیمایی از برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام به چه میزان استقبال کرده‌اند؟

برقراری پروازهای داخلی به درخواست مردم و شرکت‌های هواپیمایی است چراکه ایرلاین‌ها در مواقعی هواپیماهای خود را از مسیرهای داخلی به فرودگاه امام خالی می‌آورند.

 این موضوع بدان معناست که اگر شرکت هواپیمایی پرواز خارجی داشته باشد می‌تواند مسافران خود را به‌جای این‌که به فرودگاه مهرآباد بیاورد به‌صورت مستقیم از استان‌هایی مانند کیش، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز که بخشی از آن‌ها مسافران پروازهای خارجی هستند می‌توانند به امام بیایند و از آنجا به‌صورت مستقیم پرواز خارجی خود را انجام بدهند.

موضوع بعدی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشیم این است که درحال‌حاضر مسافرانی که از اقصی نقاط کشور و در مسیرهای دور قصد انجام پرواز خارجی را دارند ناچار هستند که با یک پرواز داخلی خود را به مهرآباد برسانند پس‌ازآن به‌صورت زمینی خود را به فرودگاه امام برسانند.

آیا برنامه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برای برقراری پروازهای داخلی در مقاصد مشخصی است؟

بله، ما اعلام کرده‌ایم از چند نقطه کشور که مسیر نسبتاً دورتری به پایتخت دارند مانند کرمان، بندرعباس، مشهد، کیش و... پرواز داخلی به فرودگاه امام برقرار کنیم از همین‌رو مسافران خارجی شهرهای هم‌جوار می‌توانند با این پرواز خود را به فرودگاه امام برسانند و پرواز خارجی خود را انجام بدهند.

این موضوع می‌تواند به نفع شرکت‌های هواپیمایی نیز باشد چراکه اگر ایرلاین‌ها بخواهند هواپیمایی را از مسیر داخلی به مسیر خارجی منتقل کنند، ناچارند هواپیما را بدون مسافر به فرودگاه امام‌خمینی انتقال دهند اما با آغاز پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی‌، ایرلاین‌ها می‌توانند هواپیمای خود را با مسافر به فرودگاه امام انتقال بدهند.

آیا سازمان هواپیمایی کشوری با انتقال بخشی از پروازها به فرودگاه امام موافقت کرده است؟

بله، اصلاً این موضوع به تقاضای شرکت‌های هواپیمایی، مسافران و سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. ما قصد نداریم که سهم پروازهای مهرآباد را بگیریم بلکه قصد داریم خدمات اضافه به مسافر و ایرلاین بدهیم و به‌نوعی این کار در راستای تسهیل سفرهای خارجی و جلوگیری از متضررشدن شرکت‌های هواپیمایی است.

بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا و منطقه مانند دبی، امارات، استانبول، کویت و... فرودگاه‌های بین‌المللی‌شان برای این‌که مسافران را از اقصی نقاط کشور برای انجام پروازهای خارجی جمع کند، پرواز داخلی دارند و از طرف دیگر ما می‌خواهیم خلأ پنج‌ساعته فرودگاه مهرآباد را پوشش بدهیم.

آیا قرار است پروازهای داخلی در ترمینال سلام انجام شود؟

خیر، انشالله با راه‌اندازی ترمینال سلام یکی از بال‌های ترمینال یک حضرت امام تبدیل به لاین پروازهای داخلی خواهد شد.

زمان افتتاح رسمی ترمینال سلام مشخص شده است؟

تا یکی‌دو ماه آینده ترمینال سلام آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فروغ فاریابی 0 0

    استدلال عجیبی است. معمولا بر اساس تقاضای مسافران و راحتی آنها و عوامل تولید و جذب سفر برنامه ریزی انجام میشه. اینجا فقط به خاطر ایرلاین ها و اینکه احتمالا پس از یک سفر داخلی برای سفر خارجی باید خالی به فرودگاه امام مراجعت کنند بقیه مزیت ها و تقاضا از جمله مسافران داخلی که قرار نیست جای دیگری جز تهران بروند و یا پرواز داخلی دیگری از مهرآباد خواهند داشت و باید دوباره این همه مسافت را تا مهرآباد زمینی برگردند و... نادیده گرفته میشود!!!!
    تازه بعد از تحریم ها و گرانی بلیط و ...کو مسافر خارجی؟!!!

  • Sara 0 0

    کاش واقعا این ایده عملی بشه. خیلی سخته برای افرادی که ساکن تهران نیستند بعد از ورود به ایران و فرودگاه امام، تازه به فرض اینکه همه چی خوب پیش بره، تاخیری نباشه و چمدون ها رو به موقع تحویل بدن! و نگن شرمنده چون پروازتون دومسیره بوده هنوز به فرودگاه دوم هم نرسیده چمدون ها!(البته ربطی به فرودگاه و هواپیمایی ایران نداشت و صرفا اتلاف وقت را خواستم لحاظ کنم) باید با کلی چمدون و وسیلله دوباره به فرودگاه مهرآباد رفت.