| کد خبر: 172436 |

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق خبر داد:

◄ راه‌اندازی مجدد قطار اصفهان - زاهدان

به‌منظور خدمت‌رسانی و توجه بیش‌تر به خواسته مسافران، قطار اصفهان-زاهدان در ماه گذشته مجددا راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق، گفت: همچنین امسال براساس ارزیابی‌های دفتر مدیریت عملکرد راه‌آهن، ایستگاه زاهدان در ایام نوروز ۹۷ رتبه نخست رضایتمندی مسافران را در میان ایستگاه‌های ریلی کشور به دست آورد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجید ارجونی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینه افزایش رضایت‌مندی مسافران ازجمله فضاسازی محیط بیرون و داخل ایستگاه، افزایش تکریم و خدمات‌رسانی به مسافران و خروج بدون تاخیر از مبدا، افزود: در این نظرسنجی بیش‌ترین میزان رضایت مربوط به موضوعات عملکرد و رفتار ماموران ایستگاه و امکانات موجود در نمازخانه یا مسجد بوده و موارد سهولت دسترسی به ایستگاه و فضای انتظار داخل سالن به‌عنوان موضوعاتی که نیاز به بهبود دارند شناخته‌شده است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق، با یادآوری فعالیت ۲۵ آژانس مسافری در کل سیستان‌وبلوچستان، گفت: بازدید مستمر و هفتگی از این آژانس‌ها در دستور کار راه‌آهن جنوب شرق قرار دارد و خوشبختانه تاکنون مورد خاص و تخلفی از آن‌ها گزارش داده نشده است.

تجهیز قطار تهران – زاهدان به واگن حمل خودرو

از سوی دیگر ارجونی با اشاره به این‌که قطار تهران-زاهدان به واگن‌های حمل توشه و خودرو مجهز شده است، افزود: واگن حمل توشه که قبلا هر ۱۵‌روز یک‌بار در سیر قرار می‌گرفت، اکنون یک روز در میان در همه مسیرها، برای ارائه خدمات موجود است.

وی با اشاره به مکاتبات انجام‌شده برای انجام سفرهای گروهی با سازمان‌های مختلف ازجمله نهادهای نظامی و آموزش‌وپرورش، گفت: با توجه به این‌که این منطقه در زمره مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و محروم کشور قرار دارد، برخی از شرکت‌های مسافری ازجمله شرکت رجا تخفیف ۳۰‌درصدی برای جابه‌جایی معلمان و اعزام ورزشکاران ارائه می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق، در ادامه از توسعه ایستگاه زاهدان بااعتبار شش‌میلیارد تومان خبر داد و افزود: توسعه این ایستگاه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و ظرفیت فضای داخلی ایستگاه از ۱۵۰ نفر به ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بهره‌برداری از پارک کودک در هفته دولت

ارجونی با اشاره به بهره‌برداری از پارک کودک ایستگاه راه‌آهن زهدان در هفته دولت خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این پارک، سرگرمی و آرامش خاطر مسافران است. هم‌چنین در حال حاضر جهت رفاه مسافران، فضای رایگان ارائه می‌شود.

وی هدف از ارائه فضای رایگان را ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه دانست و گفت: بعد از استقبال بخش خصوصی، این بخش به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با ایجاد رستوران در بخش مسافری، خدمات بیش‌تری به مسافران ارائه شود.

رشد ۱۹ درصدی جابه‌جایی مسافر در پنج ماه اول امسال

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق در ادامه بابیان این‌که راه‌آهن جنوب شرق با جابه‌جایی ۸۵ هزار نفر مسافر در پنج‌ماه ابتدای سال جاری، رشد ۱۹درصدی جابه‌جایی مسافران را کسب کرد، گفت: این میزان افزایش مسافر هم‌زمان با حذف دو ماهه قطار اصفهان– زاهدان بود.

وی افزود: بااین‌وجود، در پنج‌ماهه نخست امسال حدود ۸۵ هزار نفر مسافر را با افزایش ۱۹‌درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل جابه‌جا کردیم و به دلیل تقاضای بالای مسافر، سازمان قطار را افزایش داده و تعداد سالن‌های تهران-زاهدان را از پنج تا شش واگن به ۹ تا ۱۰ واگن مسافری رسانده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق بابیان این‌که در حال حاضر همه‌روزه قطار رفت‌وبرگشت زاهدان-تهران و هفته‌ای یک‌بار قطار رفت‌وبرگشت زاهدان-اصفهان در حال سیر است اظهار داشت: در سال ۹۶، ۱۸۱ هزار و ۸۲۹ نفر مسافر در این مسیر جابه‌جاشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.