| کد خبر: 171776 |

مدیرکل راه‌آهن شرق خبر داد:

◄ فعال‌سازی مجدد صادرات ریلی سیمان به افغانستان

فعال‌سازی مجدد صادرات ریلی سیمان به افغانستان و ترانزیت کلینکر سیمان به ازبکستان در برنامه‌های راه‌آهن شرق برای افزایش میزان ترانزیت قرار دارد.

تین نیوز

فعال‌سازی مجدد صادرات ریلی سیمان به افغانستان و ترانزیت کلینکر سیمان به ازبکستان در برنامه‌های راه‌آهن شرق برای افزایش میزان ترانزیت قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن شرق با اعلام این خبر گفت: در چهارماهه اول سال ۹۷، میزان حمل‌بار در این منطقه، دو میلیون و ۳۲۵ هزار و ۶۴۲ تن بار بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن ماسوری افزود: از سال گذشته تاکنون یک‌میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۱۰ تن بار در این منطقه حمل شده که بدون احتساب دو مبدا بارگیری در ایستگاه‌های « سه چاهان و بیشه‌در» این میزان به یک‌میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۰۵ تن بار می‌رسد و رشد ۱۹.۳ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه طی سال ۹۶ تعداد واگن‌های به کار گرفته در راه‌آهن شرق ۱۹ هزار و ۳۰۰ واگن بوده که با احتساب دو میدان بارگیری «بیشه‌در و سه چاون» این میزان به ۳۱ هزار و ۲۳۵ واگن در سال گذشته می‌رسد، اضافه کرد: امسال ۳۲ هزار و ۹۴۶ واگن به کار گرفته‌شده و این نشان‌دهنده رشد ۷۱ درصدی در این زمینه است.

وی بابیان اینکه تناژ تخلیه بار در سال گذشته ۵۱ هزار و ۶۲۵ تن بوده و امسال به ۳۲۳ هزار و ۱۵۹ تن رسیده، در مورد ترانزیت‌بار در این منطقه گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۱۶۵ واگن ترانزیت داشتیم که امسال این میزان به ۹ هزار و ۷۶۹ واگن رسیده و از رشدی ۸۹.۷ درصدی حکایت می‌کند.

ماسوری با بیان اینکه شاخص تن کیلومتر خالص بار حمل شده در سال گذشته یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۹۴ تن کیلومتر بوده است، افزود: این میزان امسال به یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۸۹۹ تن کیلومتر رسید و با رشدی ۲۲.۱ درصدی همراه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.