| کد خبر: 171043 |

◄ افزایش چهار برابری اعتبار شبکه ریلی اراک - اصفهان

منابع اعتباری شبکه ریلی اراک - اصفهان چهار برابر شد.

تین نیوز

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار تخصیص شده برای عملیات اجرایی شبکه‌ریلی اراک - اصفهان حدود چهار برابر شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن اراک، محمدابراهیم رضایی افزود: این طرح‌ریلی پارسال ۶۵ میلیارد ریال اعتبار داشت که در اسناد بودجه امسال به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی برای تقویت بنیه مالی طرح و تسریع در اجرای عملیات عمرانی آن در دست انجام است.

نماینده مردم خمین در خانه ملت بیان کرد: مطالعات پایه خط راه‌آهن اراک - اصفهان در سال ۹۴ کلید خورده و مرحله نخست اجرای آن به طول ۱۶۵ کیلومتر در اواخر سال گذشته شروع شد.

رضایی خاطرنشان کرد: ۲۶ کیلومتر از مسیر تعهد شده مرحله اول این طرح‌ریلی تاکنون اجراشده و مراحل دوم و سوم آن نیز توسط شرکت زیرساخت به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: سه‌هزار میلیاردریال اعتبار برای تکمیل طرح راه‌آهن خمین پیش‌بینی‌شده که در زمان‌بندی‌های مشخص متناسب با پیشرفت کار تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم خمین در مجلس‌شورای‌اسلامی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی مسیر عملیاتی این طرح در کانون ارتباطی راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور است و به دلیل اهمیت زیرساختی می‌تواند در توسعه ریلی کشور و استان مرکزی نقش محوری داشته باشد.

رضایی گفت: این خط‌ریلی استان‌های شمالی، مرکزی، جنوبی را به هم متصل می‌کند و جایگاه خاصی در فصل حمل‌ونقل ریلی دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی در پیشبرد این طرح زیربنایی لحاظ شده و با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری خط ریلی در ایران در دست پیگیری است.

رضایی گفت: این مسیرریلی زمینه اتصال شهرک صنعتی خمین به خطوط راه‌آهن سراسر کشور را مهیا می‌کند که به همت دولت تدبیر و امید در حال تحقق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.